Les primeres projeccions de cinema d’autor organitzades per l’ACIC sumen més de 350 assistents
L’Associació de Cinema d’Inca i Comarca, que ha reprès l’activitat cultural de l’antic Cine Club, suma 50 socis...
'La Tarara' arriba al Teatre Principal d'Inca
La Sala Principal del Teatre Principal d'Inca acollirà el dissabte 11 de maig, a les 20...
'Germania 500', d’Antoni Mairata, amb l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears al Teatre Principal d'Inca
El 12 d’abril, a les 20 hores, el Teatre Principal d'Inca acull 'Germania 500'...
Pitxorines presenten 'Un so qui no es gasta' al Teatre Principal d'Inca el 7 d'abril
Pitxorines és un grup musical format el gener de 2023 per nou al·lotes mallorquines...
'Corals contra el Càncer', una nit musical de solidaritat al Teatre Principal d'Inca
L'Ajuntament d'Inca ha acollit una trobada especial entre el batle d'Inca...
La Simfònica celebra un concert a Inca per iniciar la relació amb el Teatre Principal
L'Orquestra Simfònica de les Balears oferirà aquest diumenge, 9 de gener a les 19 h, el...
Els Pets celebraran els 40 anys de carrera al Teatre Principal d'Inca
El mític grup Els Pets, format per Lluís Gavaldà, Joan Reig i Falin Cáceres, han anunciat...
La reforma del Principal d'Inca serà “mínima”
La reforma del teatre Principal d'Inca serà "mínima", anuncià ahir el batle de la capital del Raiguer, Rafel Torres. "No serà tan ambiciosa com l'havíem projectada, però la rehabilitació, que costarà entre 3 i 4 milions d'euros, es durà a terme durant aquesta legislatura", assegurà Torres. Aquesta és la tercera vegada que es redacta un projecte de reforma del teatre Principal. El primer, el projecte més ambiciós de tots, es dissenyà fa uns 10 anys, tenia un pressupost de gairebé 12 milions d'euros i preveia incorporar una sèrie d'avanços tècnics que, si s'haguessin executat, haurien convertit la infraestructura en un teatre de primera divisió. Ara fa dos anys, el Patronat de la Fundació teatre Principal aprovà modificar el primer projecte per agilitar l'execució de les obres i abaratir-ne els costs. El segon disseny, menys ambiciós que l'anterior, sols havia de costar 7,5 milions d'euros. Torres anuncià ahir que ni el primer ni el segon projecte es duran a terme, sinó que la reforma es limitarà a "la rehabilitació" de l'edifici tal com està en l'actualitat.
El teatre aixeca passions a Inca
Més enllà de la necessitat de rehabilitar-lo, cap partit polític no està disposat a renunciar a capitalitzar l'èxit de la reforma del teatre Principal d'Inca. Per una banda, Xavier Ramis, senador i líder del PSOE de la localitat, féu públic ahir que el seu grup ha presentat una esmena als pressuposts de l'Estat que, si s'aprova, obligarà el Ministeri de Cultura a destinar 500 mil euros a la compra de les cases annexes al teatre. Per l'altra banda, el PP anuncià que ha presentat una altra esmena que pretén que el Govern de Madrid financi la reforma de la infraestructura.
Lleven els diners per al teatre d'Inca
L'escenari del teatre inquer haurà d'esperar per ser reformat. El batle d'Inca, Rafel Torres, mostrà ahir malestar per la retallada de gairebé el 80 per cent de la partida del Govern balear per a la Fundació Teatre Principal d'Inca, que havia d'ajudar a l'inici de la reforma de l'immoble. Torres assegurà que de 209.000 euros pressupostats per a enguany any per començar-ne els tràmits, l'Executiu només hi destina 48.950 euros. Davant d'aquest fet, la primera vara manifestà ahir que "no queda cap altra solució que ajornar la reforma de teatre per a la pròxima legislatura", tot i que recriminà als socialistes que no hagin complert les promeses electorals, atès que tant Francesc Antich com Francina Armengol "van prometre en els programes electorals que impulsarien la reforma del teatre". En aquest aspecte, Torres sentencià que "els escrits que ens arriben des del Govern desmenteixen per complet les promeses dels socialistes, perquè ens retallen la subvenció de manera considerable".
Principi d'acord per comprar les cases annexes al Principal d'Inca
El patronat de la Fundació Teatre Principal d'Inca assolí divendres un principi d'acord per adquirir per 618 mil euros les dues cases del carrer de Martí Metge annexes a l'edifici del teatre, que acolliran, segons el projecte de reforma de les instal·lacions, els camerinos i una sala de conferències, a més de permetre una sortida exterior d'acord amb l'actual normativa de seguretat.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula