Bauzá defensa la unitat d'Espanya i reclama una millora en el sistema de finançament el Dia de la Constitució
El president del Govern, José Ramón Bauzá, ha defensat la unitat d'Espanya per sobre de les diferències territorials i ha aprofitat l'acte commemoratiu del 35è aniversari de la Constitució espanyola per reclamar una millora en el sistema de finançament autonòmic.
La Constitució espanyola, intocable 31 anys més tard
La Carta Magna espanyola fou ahir el centre d'atenció, de reivindicació i de crítica en el 31è aniversari de la seva aprovació. "És molt útil", va resumir el president del Govern, Jose Luis Rodríguez Zapatero en la seva intervenció.Durant la cerimònia oficial celebrada al Congrés dels Diputats, el cap de l'Executiu explicà que la Constitució de 1978 ha permès que Espanya hagi funcionat en aquests 31 anys transcorreguts, i insistí que, tot i que pugui ser "millorable", no hi ha "perspectives de modificació a curt termini".
“No consertirem més persecucions lingüístiques”
En un inusual gest, el delegat del Govern, Ramon Socias, reconegué ahir que s'havien comès persecucions i discriminacions per motius lingüístics i es comprometé a fer que aquests fets, que considerà aïllats, no es tornin a repetir en el futur. Així ho digué en el discurs de l'acte institucional de commemoració del 31è aniversari de la Constitució.
Socias diu que un codi ètic no basta
Té poques ocasions per ser escoltat i ahir no la desaprofità. Al saló del Tinell de l'Almudaina, el delegat del Govern, Ramon Socias (PSOE), aprofità el discurs del dia de la Cosntitució per reclamar als polítics més contundència contra els casos de corrupció i evitar així que provoquin el descrèdit de les institucions. També advertí que el codi ètic que han pactat les forces del Pacte no basta.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula