Les avaluacions de diagnòstic i el futur de les nostres aules
Una de les novetats que ens han fet arribar els darrers decennis en l'atmosfera educativa ha estat la formalització dels anomenats estudis de diagnòstic. Es tracta de propostes -impulsades sobretot des dels distints esglaons de l'Administració- que intenten mesurar l'estat de salut amb què avança l'educació dels nostres fills. En aquest sentit, establir una avaluació de la qualitat d'un element tan intangible com ara la formació no esdevé cosa senzilla. Tot i això, cada vegada són més diversos els indicadors que ens permeten valorar els punts forts i també les debilitats que rodegen les aules de casa nostra, tot en pro de perfilar línies de millora que permetin avanços amb vista a futures planificacions. D'aquesta manera, el Ministeri d'Educació i Cultura, durant el passat curs 2008-2009, va avaluar prop de 28.000 alumnes que pertanyien al quart curs d'Educació Primària i, segons s'ha informat des de la cartera que lidera Gabilondo, per a aquest curs es tenen previstes proves també per a segon d'ESO. El sondeig que es va engegar l'any passat fou la culminació de tot un seguit d'estudis pilot que es realitzaren anys enrere.
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem