El jutjat número 5 de Sant Feliu de Llobregat ha obert una investigació contra l’equip del programa 'Està passant', de TV3, arran del gag de la Mare de Déu del Rocío, segons ha pogut confirmar VilaWeb.
Així, el jutjat ha admès a tràmit la denúncia de la Fundación Española de Abogados Cristianos contra els presentadors Toni Soler i Jair Domínguez i l’actriu Judit Martín en la qual se’ls acusa d’un delicte contra la Constitució espanyola.
Cal recordar que el gag es va emetre el 4 d'abril i consistia en una entrevista a l'actriu Judit Martín disfressada de Mare de Déu del Rocío. Després de l'emissió, va començar una campanya d'assetjament impulsada per mitjans de comunicació i diversos polítics espanyols.
Sobre la polèmica, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i TV3 varen contestar unànimement que el gag estava dins «l'exercici de la llibertat d'expressió» i varen defensar que «la sàtira és un símptoma de qualitat democràtica».
Rebem amb tots els honors la, ja recuperada, marededeu del Rocío@JuditMartinD#EstàPassantTV3https://t.co/rVdNGkFUxr pic.twitter.com/nacpq9XWo5
— Està passant (@estapassanttv3) April 4, 2023
Ha arribat l’hora de les disculpes per l’entrevista improvisada amb la marededeu del Rocío@soler_toni#EstàPassantTV3https://t.co/1htG50zWIl pic.twitter.com/nOzS8Q2dC7
— Està passant (@estapassanttv3) April 11, 2023