algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín:

MÉS rebutja la ronda nord d’Inca i aposta per una via urbana

Els portaveus de Més per Mallorca al Consell i a l’Ajuntament d’Inca, Jaume Alzamora i Alice Weber, han mostrat el seu rebuig a la proposta de la ronda nord plantejada pel Departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures de la institució insular. Aquest projecte, concebut amb la intenció de desviar per l'exterior del nucli urbà el trànsit que es dirigeix a Lluc i a la Serra de Tramuntana per la carretera de Selva, «no respon a les necessitats de mobilitat de la capital del Raiguer i va en contra dels nous paràmetres urbanístics, socials i ambientals», han assegurat els portaveus ecosobiranistes. De fet, es tracta de recuperar un model viari obsolet dissenyat l’any 2014. Segons Alzamora, es tracta d’una «proposta desproporcionada, amb un elevat cost ambiental, social i econòmic».

Encara més, a parer del portaveu insular de MÉS, la proposta del pacte PP-Vox «suposa la destrucció de l’entorn rural d’Inca i la degradació de la xarxa de camins rurals del municipi d’Inca, amb una desena de camins afectats, entre aquests, el camí vell de Selva, que forma part de la ruta Artà-Lluc (GR 222), promoguda pel mateix Consell de Mallorca». A més, Alzamora ha remarcat «l’elevat cost de les obres» així com una invasió de les competències municipals. De fet, l’Ajuntament d’Inca va planificar una ronda Nord al seu planejament urbà l’any 1987, ronda que continua dibuixada al PGOU vigent, que data de l’any 2012. El Consell de Mallorca va incloure la Variant Nord d’Inca a la modificació del Pla Director Sectorial de Carreteres de l’any 2009. Des d’aquell moment, s’han plantejat diferents alternatives que han estat descartades bé per la seva complexitat, per l’oposició veïnal o fins i tot pel seu impacte ambiental.

En aquest sentit, la portaveu de Més per Inca, Alice Weber, ha assenyalat que resulta més idoni establir alguna fórmula de col·laboració amb el consistori per a poder executar la via urbana ja prevista al Pla General d’Ordenació Urbana. De fet, des de l’Ajuntament d’Inca ja han mostrat la seva disposició a executar «un vial urbà, més amable, amb possibilitat de donar cabuda a vianants i ciclistes i que, al mateix temps, aprofiti per descongestionar la trama urbana».

Segons Weber, la Variant Nord projectada canviaria completament la idiosincràsia d’Inca, que ha estat històricament una confluència de rutes comercials i un punt de trobada per al negoci. Aquest fet, ha dit, «perjudicaria notablement el comerç i la restauració, que són la principal activitat econòmica del municipi, i molt especialment, afectaria els comerços i negocis de la Ronda Sud, que deixaria de ser un dels principals aparadors comercials i industrials del municipi».

Davant d’aquesta situació, MÉS ha registrat una moció, que serà debatuda en la pròxima sessió plenària del Consell, per tal d’impulsar un conveni entre Consell i Ajuntament amb per a executar la via urbana contemplada al PGOU del municipi entre les carreteres d’Alcúdia i Selva. «Entenem que la nova carretera, tal com està concebuda pels actuals gestors del Consell, no solucionarà els problemes de mobilitat d’Inca que es podrien resoldre amb una intervenció municipal en el marc de les seves competències en mobilitat i urbanisme», ha assegurat Weber.

La proposta de MÉS, segons ha explicat Alzamora, també contempla eliminar la Variant Nord d’Inca del Pla Director Sectorial de Carreteres i, conseqüentment, eliminar la reserva viària del projecte. Tot, ha manifestat Alzamora, «abandonant una política de carreteres sota un patró dels anys noranta; cal posar en pràctica una mobilitat sostenible amb perspectiva del segle XXI». En aquest sentit, la moció de MÉS també insta el departament de Territori, Mobilitat i Infraestructures a tenir en compte la integració paisatgística, la mobilitat sostenible i la compatibilitat d’usos (per a vianants, ciclistes, etcètera), en qualsevol projecte de viari.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Maikel, fa devers 9 hores
Sí, exacte, els escolanets de MÉS volen una via urbana com la que feren des de Llucmajor i Campos o la via connectora de Ciutat.
Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente