TW
0

L’eufòria, si bé continguda, s’intueix entre els representants de la Conselleria d’Agricultura davant les bones perspectives del vi de Mallorca. Només el passat any 2007, el consum de begudes de la terra va créixer un 5,9%. I sobretot, recalquen, en l’àmbit alimentari; o sigui, en la compra d’botelles de vi a botigues, supermercats i grans superfícies.

L’augment absolut de consum, però, ve acompanyat per una tendència encara més satisfactòria pels cellers de l’Arxipèlag: el vi que es consumeix és de millor qualitat, ja que els criances i reserves –a més dels vins joves però elaborats–, guanyen terreny al vi de taula.

Es beu més vi de les Balears i, sobretot, de gamma alta. Això explica que el valor econòmic hagi pujat més, un 13,6%, que el nombre total de litres (5,9%).

L’estudi de la consultora Nielsen, que es va fer públic ahir, també destaca la inexistència de canibalisme entre denominacions d’origen de les Balears. Es demostra així que la D.O. Binissalem, per exemple, té la seva quota de mercat independentment de la D.O. Pla de Llevant. El panorama, tanmateix, no és tan optimista pel que fa a l’Estat espanyol. I és que el vi mallorquí només representa un 0,4% de tot el volum de vi que es ven a l’Estat. Pitjor encara: si restam les vendes a les Illes Balears, el vi mallorquí que es ven a la Península no representa més que el 0,1% del total. Una «insignificància» contra la qual cal lluitar «millorant la distribució del vi» a l’altra part del mediterrani, va manifestar Ignacio Lauroba, de la consultora contractada per Agricultura.