Els usuaris són víctimes de la desinformació. | PERE BOTA

TW
0

La Direcció General de Consum ha posat ha disposició dels ciutadans un qüestionari per regular les pràctiques "deslleials" de les empreses de telefonia, amb l'objectiu que tots els usuaris dels serveis telefònics es puguin beneficiar de les resolucions dictades per la Junta Arbitral de Consum. En un comunicat, Consum ha informat que el 80 per cent de les reclamacions que rep són contra empreses de telefonia. Per aquest motiu, el Govern ha decidit crear un pla de xoc mitjançant el qual es comprovarà si les empreses compleixen aspectes concrets regulats en les normes de protecció del consumidor.

Així, cada vegada que un consumidor presenti una reclamació o una sol·licitud d'arbitratge contra una companyia telefònica, es convidarà al reclamant a presentar una denúncia paral·lela en un imprès en el qual s'orientarà a l'usuari mitjançant un qüestionari en el qual es denunciïn les pràctiques deslleials en les quals ha incorregut l'empresa en la seva relació contractual. D'aquesta manera, els tècnics de reclamacions analitzaran, cada mes, les diferents denúncies presentades, les agruparan per matèries similars i les passaran a la Unitat de Sancions de Consum del Servei Jurídic per al seu estudi i proposta d'expedient sancionador. Les sancions seran exemplars i en alguns casos col·laborarà la Inspecció de Consum per poder donar així una "major força probatòria als fets".

Recomanacions

En un altre ordre de coses, la Direcció General de Consum de la Conselleria de Salud i Consum recomana, a l'hora de contractar un servei de telefonia, demanar sempre el contracte per escrit i si el contracte es fa per internet imprimir l'oferta que hem contractat i no contractar mai per telèfon i si es fa demanar que ens enviï el contracte per escrit. Així mateix, Consum aconsella també no acceptar mai un canvi de tarifa per telèfon i si es fa exigir que enviïn l'oferta per escrit, fixar-nos en algunes clàusules de permanència, ja que són de compliment obligat, i restringir els serveis de trucades a números cars (números de tarifació addicional 905, 806, 807) i de nombres de 'SMS premium'.