Un centenar de persones es manifestaren ahir horabaixa al Port de Sóller per reclamar més transpareència i participació en el conjunt de projectes que actualment es duen a terme a la zona portuària i a altres indrets del nucli costaner.
Convocats per la plataforma Sóller on ets? i pel GOB, els manifestants destacaren, sota el lema de «Quin Port volem?», la «mala qualitat tècnica» del nou Pla director del Port de Sóller, actualment a exposició pública, i temen que les «incongruències» d'aquest Pla condueixin aquesta part de Sóller cap a un procés de «calvianització» sense gens de personalitat i cap a una privatització total de la gestió de la zona portuària.
Segons el portaveu de Sóller on ets? i representant del GOB, Ivan Murray, «de l'estudi del Pla director no ens queda gens clar com quedarà el Port; té errors i incongruències com la que, per exemple, proposa l'enderrocament de l'estació del tramvia (restaurant Marisol), quan s'acaba de prolongar la concessió al Ferrocarril». El geògraf afirma que «el Govern justifica la suspensió del Pla fins ara vigent per l'adaptació a la nova Llei de Ports, però realment sembla que s'ha fet únicament per poder legalitzar els edificis de nova construcció que es faran sobre els molls i que l'anterior Pla no permetia».
El col·lectiu crida també l'atenció sobre aspectes «poc clars» del Pla director que semblen tenir com a objectiu la creació d'una marina privada, la qual cosa, diuen, «deixaria sense amarrament totes les persones que actualment estan en llista d'espera, tal com passà al Port d'Andratx, un model que no volem en absolut per a Sóller», tot destacant que el mateix Pla reclama vivament que la gestió sigui «privada».
Finalment asseguren que el Pla no resol en absolut els conflictes entre els diferents projectes del Port, preveu «de forma no explicada» un augment del nombre de passatgers nàutics i es privilegien els amarraments d'embarcacions de grans dimensions, entre d'altres.