Diu el president extremeny, Guillermo Fernández Vara, que les persones com el president de Mallorca, Miquel Ensenyat, que pensam que «ser espanyols ens surt molt car» estam de sobra a Espanya.
No pot estar més encertat el tal Fernández Vara. Ha dit una veritat com un temple.
Ell considera que ell ha de poder viure damunt l'esquena dels mallorquins. Que és just que, mentre els escolars extremenys disposen de tàblets gratuïtes per als seus estudis, els estudiants mallorquins estudiïn en barracons. També considera normal que en els darrers quaranta anys Extremadura no hagi aportat ni un euro al manteniment de l'Estat i que en canvi Mallorca (juntament amb la resta de Països Catalans) faci 40 anys que manté les estructures de l'Estat espanyol i part de les d'Extremadura.
I també considera que si no ens sembla justa aquesta situació, hem de callar i que si qualcú ho denuncia, aleshores «està de sobra a Espanya».
Totalment d'acord.
33 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Mallorca i ses nostres illes Balears no sentim ni sentirem mai Es Pastissos Catalans... manipuladors i lladres de sa Nostra Historia .. Barco Arruuuuix de Ca Nostra Traïdors..
Tu i tots es feixistes
Les Illes Balears, Catalunya i el País Valencià tenen els recursos econòmics i humans per ser un estat. Tenim les institucions que el prefiguren, els quadres per formar una administració més eficient... I, a més, seríem un estat viable sinó pròsper, sols cal recordar que més del 50% del turisme internacional del estat va a CAT i a les Illes Balears... https://m.youtube.com/watch?v=Orw1mZ_VvJw Per què amb la independència disposem de més diners?
14,2% del PIB (la riquesa que generam) és el que ens roba el Reino de españa cada any per viure a les Balears. Els ciutadans de Balears hem pagat a l'Estat 57.116 milions d'euros en els darrers 17 anys en concepte d'imposts que no han tornat ni en inversions, ni en serveis, ni en benestar. Aquests doblers, que paguen els illencs a l'Estat en forma d'impostos i que mai no retornen, és el que es coneix com a espoli o dèficit fiscal. Fins quan?
Hi ha dades que es poden obtenir de les fonts oficials. L'any 2013 (els del 14 no s'han publicat ancara) Catalunya va vendre a la resta de Espanya per valor de 55.000 milions d'euros. Les vendes en direcció contrària nomes van arribar a la meitat. ¿On es el Espanya ens roba?.
Hem de continuar finançant l'estat espanyol amb els nostres impostos? O ens anirà millor si ens constituïm en estat de les Illea balear i disposam dels nostres propis doblers per a noltros?
Per a qui es signa ALM: Però de beneit. El que volem els balears és viure tranquils a la nostra terra, sense imposicions dels colonitzadors pancatalanistes. Sou vosaltres que us n'heu d'anar, o callar, ja que us deixam compartir el nostre territori!
Per a qui es signa Mallorca: Però de beneit. Qui t'ha dit que volguem partir? El que volem és quedar i viure tranquils a la nostra terra, sense imposicions dels colonitzadors. Sou vosaltres que us n'heu d'anar, o callar, ja que us deixam compartir el nostre territori!
14,2% del PIB (la riquesa que generam) és el que ens roba el Reino de españa cada any per viure a les Balears. Els ciutadans de Balears hem pagat a l'Estat 57.116 milions d'euros en els darrers 17 anys en concepte d'imposts que no han tornat ni en inversions, ni en serveis, ni en benestar. Aquests doblers, que paguen els illencs a l'Estat en forma d'impostos i que mai no retornen, és el que es coneix com a espoli o dèficit fiscal. Fins quan?
Si sobren els que formen part d'aquells territoris que donen de menjar a Extremadura, que serà d'ella?