TW
0

Dins "IncArt 09", en què es fan de manera conjunta exposicions a tots els espais institucionals i les galeries privades, nosaltres ens volem aturar a Can Janer amb l'exposició de Bàrbara Juan. A la llarga trajectòria d'aquesta artista s'aprecia fàcilment un important vessant de sensibilitat, palès en el concepte de les obres que són rotundes, però sensibles, acurades, pulcres i complexes, amb una gran harmonia. Per aconseguir aquestes qualitats B. Juan ha utilitzat un ampli ventall de materials, especialment fràgils, qualitat que es contraposa amb el concepte de solidesa. Dins aquest repertori de materials, fa uns anys aquesta artista ha experimentat, de manera especial, amb un material noble que li proporciona la terra, la porcellana, una variant de la ceràmica.

B. Juan fa instal·lacions murals amb la porcellana com les que ara podem veure a l'exposició de Can Janer d'Inca, que són múltiples peces amb formes que ens acosten a les petites fulles, totes diferents, i que es converteixen en un jardí imaginari que podríem situar a qualsevol indret poètic del món. Una altra obra mural és la que ens proposa petits trossos de porcellana en els quals hi ha imprès uns grafismes, que ens acosta a un sentit poètic de la quotidianitat.

En un altre sentit, l'artista també realitza peces com poden ser plates, per posar-hi aliments, de color blanc en què dibuixa amb un aspecte primari que contrasta amb el formalisme utilitari de la forma de suport. Altres peces també mostren dibuixos i una intervenció de la paraula escrita, amb petites frases en caixes que poden complir moltes comeses com les de joiers o per guardar-hi petits objectes personals que pertanyin a la història del propietari. Molt interessants resulten les peces de ceràmica de diferents llocs, on l'artista ha fet intervencions, que creen un diàleg entre estètiques molt contrastades.

El discurs de Bàrbara Juan és intel·ligent i molt creatiu i mereix ser mirat amb deteniment. Alguns artistes que també exposen a d'IncArt són: Eva Choung Fux, Marcos Vidal, Clara Catalán, Isabel Serra, Yolanda Adrover, Tatiana Sarasa, Biel Bover, Ricard Chiang i altres.