Imatge d’arxiu de Mònica Borràs l’any 2002 als estudis de Som Ràdio, emissora que deixà d’emetre el novembre del 2003.

TW
50

L’associació Voltor, l’Obra Cultural Balear (OCB) i un grup de ciutadans liderats pel conegut cantant Francesc Ribera Titot han pres la iniciativa d’omplir el buit radiofònic en català que hi havia a Mallorca d’ençà del tancament de Som Ràdio, primer, i després el d’Ona Mallorca. Per això, a partir del 27 de desembre i amb el nom d’Ona Mediterrània, iniciaran una campanya informativa i de recaptació d’acccionistes per crear una emissora de ràdio mallorquina i en la nostra llengua “capaç de dur la notícia des del lloc on es produeix fins a cada casa, sense intermediaris ni censures”, expliquen.

La ràdio començarà a emetre aquest mateix dijous en període de proves per la freqüència 98.0 de l’FM, amb una graella només musical, malgrat que la voluntat de la ràdio és ser una emissora generalista amb un magazín d’actualitat als matins, blocs informatius, un magazín d’entreteniment als capvespres i programes temàtics al vespre.

Per fer-ho realitat, és necessària una gran inversió econòmica que han calculat en 750.000 euros. Amb aquests doblers, “podem estar en funcionament durant dos anys,  tenint una plantilla d’onze treballadors i pensant que en aquest temps tinguem ingressos zero”, aclareix Titot, qui puntualitza que amb 500.000 euros també es podria mantenir durant dos exercicis.

Davant aquesta premissa, Ona Mediterrània engega aquesta setmana una campanya per recaptar accionariat popular. És a dir, vendre accions d’aquesta nova emissora a un preu assequible. “La voluntat és que sigui la societat de Mallorca la que construeixi aquest mitjà amb una participació extensa i horitzontal”, afegeixen.  La campanya de venda d’accions s’iniciarà tant a persones particulars com a empreses, institucions i associacions a un preu de 100 euros l’acció.

En total, es posaran a la venda 7.120 accions d’aquest tipus i qui ho desitgi podrà adquirir totes les que vulgui.

Això sí, aquestes persones no tindran poder de decisió sobre el funcionament de la ràdio, però sí que gaudiran del dret al repartiment proporcional de dividends a final de l’exercici. És més, aquestes quantitats es podrien pagar a terminis de tres, sis o dotze mesos, mentre que les empreses i institucions podrien emetre falques publicitàries pel valor de l’acció.

A més, els instigadors d’aquesta proposta radiofònica llançaran un segon model d’accionariat a 1.000 euros. D’aquest tipus només se’n posaran a la venda 38 títols, que en el moment inicial seran comprades per Voltor. Aquesta casta  d’accionaris sí que tindran dret solidari a decidir sobre el desenvolupament de l’emissora. Ara bé, no serà Voltor qui ho faci directament, sinó que l’entitat nomenarà un consell de direcció format per 15 persones significatives del món de la cultura, l’art, la docència, el periodisme i la judicatura de Mallorca, per tal que siguin aquestes les que marquin la  línia estratègica i el bon funcionament.

Francesc Ribera afegeix que aquest és un nou model radiofònic que pretén ser un mitjà de referència a Mallorca i que per fer-lo realitat es contractaran onze persones.