Notícies del dia 16 de juny de 2007
Illes Balears / Balears

Balears

Cirer plega de la batlia després de 16 anys de majoria conservadora a Cort

Catalina Cirer plega avui mateix de la batlia de Palma. La seva partida suposa el tancament de setze anys de majoria conservadora a Cort, alhora que representa la incorporació del Pacte de Progrés a la capital balear. Les setmanes de dol viscudes a la primera institució de Ciutat donen pas ara a un nou període carregat d'esperances per uns i ple d'incerteses per altres. Cirer buidà ahir el despatx que a partir de dilluns ocuparà la socialista Aina Calvo. Ella liderarà el nou govern de Palma que, ajuntat al voltant de l'«Acord per a la governabilitat i el futur sostenible de la ciutat de Palma», unirà durant quatre anys PSOE, Bloc i UM amb l'objectiu de «garantir la governabilitat i un futur de progrés, d'avenços i de modernitat».

Joan Carles Palos

Francesc Antich, Aina Calvo i Francina Armengol celebraren ahir a la seu del partit la batlia de Cort.

Balears

Munar comunica a UM que el pacte de govern amb l'esquerra està decidit

La presidenta d'UM, Maria Antònia Munar, comunicà ahir al partit que està decidit el pacte amb l'esquerra al Govern balear i al Consell de Mallorca. També informà que ara es negocien els repartiments d'àrees i els acords programàtics per tancar l'entesa de manera definitiva. Aquest programa inclou la construcció de noves línies de ferrocarril fins a Alcúdia i Artà. Així mateix es limitaran els camps de golf i s'ampliarà el dic de l'Oest. En matèria lingüística, es revisarà tot el que no s'ajusti a la Llei de normalització i al Decret de mínims. Mentrestant, dins el PP hi ha decepció per les expectatives creades per Matas del que podria assolir. Com a primer acte del nou pacte, la socialista Aina Calvo serà proclamada avui batlessa de Palma amb el suport d'UM i Bloc.

Quim Torres / Lluís Planas

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Imatge de María Teresa Fernández de la Vega, ahir a Madrid.

Estat Espanyol

El Govern diu que no s'ha reunit amb ETA després de l'atemptat de Barajas

El Govern no es va reunir amb ETA durant la campanya electoral i els contactes van quedar liquidats després de l'atemptat de la T4 de Barajas. Així ho va assegurar ahir la vicepresidenta primera del Govern, María Teresa Fernández de la Vega, que, demanada per les informacions publicades ahir per Gara, va negar qualsevol tipus de contacte amb l'organització armada l'únic final possible de la qual és la seva dissolució.

Efe

Ara / Món
Opinió / Opinió
Francesc Bujosa

Opinió

Dos millor que un?

Francesc Bujosa

Opinió

Carn o peix?

Àngels Cardona.Secretaria de la dona del sindicat.STEI-i.

Pere Muñoz

Opinió

Frankfurt

Pere Muñoz