Notícies del dia 24 de novembre de 2006
Illes Balears / Balears
El president i editor del Grup Serra donà pas a la presentació del conferenciant, Joan Mesquida, per part d'Aina Calvo.Fotos:J.T.

Balears

Mesquida no abaixa la guàrdia contra ETA

Tots els serveis d'investigació estan activats i no hem baixat ni un mil·límetre la lluita contra ETA», el director de la Policia Nacional i la Guàrida Civil, Joan Mesquida, es mostrà així de contundent a l'hora de parlar de la tasca dels cossos de seguretat espanyols contra la banda terrorista. Mesquida féu aquestes declaracions durant la conferència sobre els reptes de la seguretat a Espanya que oferí a Palma convidat pel Club Ultima Hora, en què també assegurà que no hi ha constància de presència de membres de l'aparell militar o logístic d'ETA en territori nacional. El president editor del Grup Serra, Pere A. Serra, fou l'encarregat de donar la benvinguda al ponent destacant la seva meteòrica carrera, mentre que la candidata socialista a la batlia de Palma, Aina Calvo, el presentà destacant per damunt de tot la «il·lusió de Mesquida en els reptes i la seva capacitat d'escoltar».

Elisa Domènech

Estaràs, Martín Soledad, Antich i Salom, els negociadors balears somriuen un pic assolit l'acord per l'Estatut.

Balears

Govern i Madrid pactaran el destí dels 2.500 milions després dels comicis

El Govern balear i l'Executiu central no pactaran fins després de les eleccions autonòmiques el destí dels 2.500 milions d'euros d'inversions de l'Estat a l'Arxipèlag, que es preveuen en el nou Estatut per als pròxims anys. Tant per part del PP com del PSOE es reconeix que el ferrocarril en serà una de les àrees receptores. El conseller d'Economia i Hisenda, Lluís Ramis d'Ayreflor, recalcà que el Govern «tendrà un paper actiu» a l'hora de prendre la decisió d'on s'inverteixen els doblers. Així, es podrien signar convenis referents a ports, parcs naturals o infraestructures turístiques. La vicepresidenta autonòmica, Rosa Estaràs, creu que les inversions són compatibles amb el nou fons d'insularitat.

Quim Torres

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Opinió / Opinió