Notícies del dia 4 de desembre de 2002
Illes Balears / Balears
Antich vol aprofitar les peticions de les cambres per abaratir el transport de mercaderies i passatgers.

Balears

Antich anuncia un front comú amb Canàries per abaratir el transport

El president del Govern balear, Francesc Antich, està decidit a crear un grup de pressió al costat dels governs de Canàries, Ceuta i Melilla amb l'objectiu d'abaratir el transport aeri i marítim. Per fer-ho possible, convocarà oficialment els altres tres presidents autonòmics. La intenció és fer front comú i exigir a l'Executiu central solucions en matèria de transport i d'energia. Antich va recollir ahir el guant llançat per les cambres de Comerç extrapeninsulars que demanen a Madrid compensacions pel sobrecost de les taxes portuàries. Precisament ahir, el Partit Popular va rebutjar al Senat apujar els descomptes aeris del 33 al 50 per cent per als residents.

J.TORRES/J.M.

Illes Balears / Cultura

Cultura

Pluja d'euros sobre Algaida

La venedora de l'ONCE a Algaida, María Àngeles Campos, repartí fins a 40 cupons amb el número 73.953, els quals resultaren premiats amb 920.000 euros en el sorteig realitzat dilluns passat. María Àngeles distribuí cinc premis de 100.000 euros cada un i 35 de 12.000.

Guillem Picó

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
Inspecció als palaus de Saddam

Món

Inspecció als palaus de Saddam

«Cada habitació» del palau presidencial Al Seyud, a Bagdad, va ser examinada ahir pels inspectors d'armes de les Nacions Unides, segons assegurà el seu portaveu, Hiro Ueri, que tanmateix no revelà què hi cercaven. Els inspectors arribaren per sorpresa a l'edifici en sis vehicles. Els guardes de seguretat els autoritzaren a entrar en menys de deu minuts de fer la seva sol·licitud, moments que recullen les fotos superiors. Al mateix temps, l'Iraq confirmà que dissabte entregarà al Consell de Seguretat un informe complet dels seus arsenals i de l'ús civil que fa de l'energia nuclear i dels cultius químics i bacteriològics. Foto: REUTERS/AP.

Reuters

Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Opinió / Cartes al director