Detectat el primer cas sospitós de vaca boja mallorquina a Campos
La Conselleria d'Agricultura immobilitzà ahir tots els bovins d'una explotació ramadera de Campos en detectar-hi un cas sospitós de vaca boja. Es tracta d'un animal de cinc anys de raça frisona i destinat a la producció de llet, de la finca de Can Francina, explotació de més de 300 vaques, una de les més grans de Mallorca. L'animal no presentava en principi els símptomes de la malaltia i, de fet, morí per la ingestió d'un objecte metàl·lic. Una vegada analitzat el tronc encefàlic, es descobrí la malaltia. A Menorca s'ha trobat un altre possible cas entre les vaques sacrificades d'una explotació on ja es confirmà anteriorment una encefalopatia. No obstant això, les proves realitzades per l'Institut Balear de Biologia Animal (Ibabsa) han de ser confirmades pels laboratoris de Madrid i Saragossa. La Conselleria continua garantint la qualitat de la carn de vedella que es posa a la venda.
Aznar confia que Ibarretxe no es vinculi a EH i a ETA
Tots els partits reconegueren ahir que la victòria del PNB és inapel·lable i establiren les seves estratègies postelectorals al voltant d'aquest fet. El president del Govern central, José María Aznar, afirmà, no obstant això, la seva confiança que Juan José Ibarretxe no pactarà amb EH i va reafirmar la seva vocació de «defensa absoluta i rotunda del marc polític de convivència que constitueixen la Constitució i l'Estatut». Per la seva banda, el PSOE admet el seu paper d'oposició i demana diàleg entre els demòcrates. Així mateix, el PNB vol formar un govern «consolidat» i obrirà un període de consultes amb les diferents formacions.
Un periodista, ferit per l'explosió d'un paquet bomba a Zarautz
El periodista Gorka Landaburu ha resultat ferit lleu a les mans i la cara aquest matí, després d'explotar a les 10.20 hores un paquet bomba al seu domicili del carrer Herrikobarra de Zarautz (Guipúscoa). El periodista ha perdut un dit de la mà i ha patit ferides lleus a la cara i les mans. Gorka Landaburu és delegat de la revista 'Cambio 16', i col·laborador d'Onda Cero, Canal Sur i d'altres mitjans de comunicació.