TW
0

Després de París, Nova York, Washington, Pequín, Xangai, els Emirats àrabs i Melbourne, els dissenyadors mallorquins han fet balanç d'aquest darrer any i han trobat que «és increïble tot allò que ens ha passat a tanta velocitat». Una afirmació realitzada per la dissenyadora Inés Colom en el decurs de la presentació del balanç de l'any a la Cambra de Comerç. Amb el suport, a més d'aquesta institució, del de la Conselleria d'Economia, l'impuls ha suposat pels creadors de moda un catalitzador de gran potència. Tolo Crespí, Joana Borràs, Xisco Caimari i Inés Colom han aconseguit «internacionalitzar les seves empreses amb un èxit notable», en paraules del president de la Cambra de comerç, Miquel Lladó.

Això vol dir que gràcies a les subvencions que aquests han rebut ha estat possible passar d'assistir a dues cites de la moda, Cibeles i Gaudí dins l'àmbit de l'Estat espanyol, a sis. Entre elles es troben París, Xangai o Nova York i fer-ho amb molt èxit. «A Nova York la competència és brutal i quan arribes a una fira per primera vegada el més lògic és no vendre res i nosaltres varen fer mínim tres vendes cadascú», apuntà Caimari.

El mercat de la moda balear ha ampliat fronteres en referència a les seves vendes i així els dissenyadors de l'Illa «poden pensar a vestir persones de qualsevol part del món fugint de la uniformalització amb un toc característic de les Balears», comentà el vicepresident Pere Sampol. Però les iniciatives no s'aturen en aquest punt sinó que pel fet que també «exporten idees que compren productors amb un mercat ja establert, les perspectives de futur són positives», explicà Tolo Crespí.

Aquesta visió de la moda des de la Mediterrània cada vegada és més apreciada i en els circuits de moda «dir Mallorca és sinònim de qualitat», destacà Joana Borràs. Però no tot està fet, els resultats fins ara són bons però encara queda molta feina per fer. Respecte d'aquest punt, el vicepresident Sampol declarà que «amb l'empenta i la creativitat segurament superarem els problemes econòmics».