El testimoni de les pedres
Les parets de l'Aljub del Museu Es Baluard tenen una història pròpia, això sí, realitzada per personatges anònims que no han sortit de l'oblit. De fet, la memòria d'aquests obrers que treballaren a l'indret palmesà en el segle XVII és la protagonista de l'exposició que Christian Boltanski hi inaugura avui. Sota el títol de Signatures, l'artista francès destaca que cada "pedra sembla similar, però darrere hi ha un ésser humà i precisament el marès és l'únic que queda avui d'aquest ciutadà anòmin", explica. Boltanski ha enllestit una instal·lació específica per a Es Baluard mitjançant la vintena de símbols que apareixen a les parets de l'Aljub i a la murada. Uns llums de neó hi visibilitzen aquestes marques que, en el seu moment, servien per saber qui havia col·locat cada peça al seu lloc i, d'acord amb això, cobraven el sou. Els rètols de neó van acompanyats d'una aura de fum un poc fantasmagòrica i pels batecs d'uns cors també anònims. "El record d'aquesta gent encara és difús, com dins una boira", manifesta. A continuació, hi afegeix que aquest muntatge està relacionat amb la fragilitat de les persones, que "no podem ser reemplaçades, perquè som úniques.
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català