Etiqueta 'José Manuel Soria'
Editorial

Imposts 'verds'

Els rent a car van a Madrid

El fet que els empresaris de rent a car de les Balears s'hagin dirigit al ministre de Turisme, José Manuel Soria, per protestar pel nou impost de Bauzá és una mostra de com els emprenedors illencs han perdut la fe en l'autogovern, que els esprem a imposts, i imploren al poder central que els salvi. Aquest contrasentit, impropi de la finalitat d'un Estat autonòmic, és la més clara prova del deteriorament que pateix la Comunitat.

Editorial13/12/12 0:00

Hotelers i ministre només van estar reunits una hora escassa.

iva, pujada i turisme

Soria defensa a Palma la pujada de l'IVA davant els hotelers

“L’increment de l’IVA no té cap altra justificació que complir l’objectiu del dèficit”. Així ho assegurà ahir a Palma el ministre d’Indústria, Turisme i Comerç, José Manuel Soria, qui assegurà que el Govern central abaixarà l’IVA turístic al tipus superreduït “quan la situació econòmica ho permeti”. Soria –acompanyat de la secretària d’Estat de Turisme, Isabel Borrego– es reuní amb el president de l’Executiu, José Ramón Bauzá; el conseller de Turisme, Carlos Delgado; els presidents dels quatre consells insulars i els hotelers.  

Margalida Ramis25/07/12 0:00

Aguiló, el govern i petit comerç

El petit i mitjà comerç, dolgut per no ser convidat a la reunió amb el ministre Soria

L'Associació del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca (Pimeco) ha qualificat d'"error majúscul" el fet que cap representant del comerç minorista de les Balears no hagi estat convidat a reunir-se aquest dimarts amb el ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, que avui visita les Illes.

E.P.24/07/12 0:00

Economia

Soria anuncia que el llum pujarà el mes d'abril

El ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, ha anunciat aquest dijous, en declaracions als mitjans en el Ple del Congrés, que el rebut del llum pujarà a partir de l'1 d'abril, tot i que ha assegurat que «s'equivoca radicalment» qui pensi que tot recaurà en els consumidors, perquè el Ministeri prepara ja un «mix» de retallades de despeses i apujada tarifària.

E.P.15/03/12 0:00

Economia

El ministre Soria descarta aplicar incentius fiscals al turisme per culpa de la crisi

El ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, va descartar aquest dimarts que el Govern vagi a aplicar incentius fiscals sobre el sector turístic, com per exemple una reducció de l'IVA, perquè "no és el moment" a causa de la delicada situació per la qual travessa l'estat, amb una desviació del dèficit del 8%.

E.P.10/01/12 0:00

Borrego prioritzarà la reconversió de zones madures

Polí­tica

Borrego prioritzarà la reconversió de zones madures

Borrego, en el moment que jurava el càrrec de Secretària d'Estat de Turisme. Foto: Efe. La mallorquina Isabel Borrego va prendre ahir possessió del càrrec de secretària d'Estat de Turisme i anuncià que la prioritat durant el seu mandat serà la reconversió de zones turístiques madures per impulsar el creixement del sector turístic. Una de les principals és la Platja de Palma. L'acte, presidit pel ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, José Manuel Soria, es va fer a la seu del Ministeri, a Madrid, i hi assitiren el president del Govern, José Ramón Bauzá; la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom; el delegat del Govern, José María Rodríguez, i el gerent del Consorci per a la reforma de la Platja de Palma, Álvaro Gijón, qui recalcà la necessitat de "veure realitats" en aquest projecte durant els pròxims anys i confià en les aportacions pendents del Govern central per fer del turisme un "motor econòmic i d'ocupació". La secretària d'Estat, Isabel Borrego, considerà "fonamental" el pla integral de turisme anunciat pel president del Govern central, Mariano Rajoy, durant el debat d'investidura.

Quim Torres04/01/12 0:00

AppleMark

Polí­tica

Rodríguez serà delegat del Govern, i Borrego, número 2 de Turisme

José María Rodríguez ha estat designat nou delegat del Govern a les Balears. Foto: J. Morey. La sorpresa només fou a mitges. Tal com s'havia especulat, José María Rodríguez serà delegat del Govern central a les Balears. Això no obstant, en contra del que s'havia dit, el secretari d'Estat de Turisme no serà Miquel Ramis, sinó la també diputada a Madrid Isabel Borrego. Aquests foren els dos nomenaments de membres del PPbalear que aprovà el Consell de Ministres. No se n'esperen més. Rodríguez (Daia Nova, Alacant, 1947) substitueix el socialista Ramon Socias, que cessa com a delegat i torna a fer de metge. Tot i que no tothom dins el PP el volia, Rodríguez era l'únic que sonava per al càrrec i ja des d'abans de les eleccions s'apuntà a un pacte a tres bandes, amb els líders del PP José Ramón Bauzá i Mariano Rajoy, que el convertiria en senador i després en delegat a canvi de desistir de ser el candidat a Cort. Bauzá agraeix a Rajoy el nomenament d'Isabel Borrego Miquel Ramis (PP) i Joana M. Mascaró (PSM) no coincideixen en la valoració de Borrego

Q. Torres/M. Ramis30/12/11 0:00