Dins la pell d'un boig
Eren els anys 80 quan Fermí Reixach (Lloret de Mar, 1946) freqüentava les escoles de Nova York: L'Actor's Studio, l'Stella Adler Institut i l'Ernie Martin Actor's Creative Studios. Fou amb aquest darrer que Reixach preparà el text Diari d'un boig, de Nikolai V.Gògol, i per fer-ho adaptà el que tots coneixem com a mètode Stanislavski, és a dir, posar-se en la pell del personatge a representar. "Tot el que aprenia a Nova York em fascinava", recorda l'actor, "i amb aquest text, el director m'obligà a viure l'experiència d'aquest personatge. M'havia de vestir com ell, des que m'alçava del llit al dematí fins que me n'anava a dormir el vespre, m'havia de sentir com si fos ell". I és així com nasqué aquesta obra, estrenada el 1984 i que ara, coincidint amb el 200è aniversari del naixement de l'autor, s'ha tornat a dur als escenaris. "És evident que en 35 anys m'han passat moltes coses i el grau de bagatge i d'experiències que tinc ara ha fet millorar encara molt més l'espectacle", reconeix Reixach, que afegeix també que "el text de Gògol és fantàstic, no cal tocar-hi res, ni una coma".
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem