Aquest divendres, i tancant la roda d’entrevistes d’Ona Mediterrània als candidats al Senat per Mallorca, ha parlat als oients d’Ona Matí. Això és el que ha dit:
«Jo no m’he mogut d’allà on era. Fa 25 anys que dic que pens i que faig exactament el mateix. Fins ara ho he fet des de la meva professió d’advocat i la implicació en distintes entitats cíviques. Ara encapçal la llista al senat per aquesta proposta cívica (Sobirania per a les Illes)».
«Els darrers dies em sent un tant ‘maltractat’ però entenc que forma part del joc brut polític, que crec que s’hauria de mirar de superar. Una cosa és entrar en el debat de les idees i una altra en qüestions personals».
«Sobirania no és una formació. És una candidatura cívica, no som un partit polític. Som una agrupació de persones, provinents de distints àmbits, que hem descobert un element comú; les ganes de fer-nos respectar com a poble».
«Sobirania per a les Illes neix per necessitat. La nostra gent té el perill de trobar-se orfe en aquesta cadira electoral. Sorgim quan queda clar que si no és per nosaltres no hi ha cap opció nítidament d’obediència a les Illes Balears. És a dir, no hi havia cap proposta política que el darrer centre de decisió de les polítiques estàs radicat al territori de les Illes Balears».
«Sobirania per les Illes s'inspira en la plataforma que va impulsar l’any 1991 l’Obra Cultural Balear,: 'Volem comandar a ca nostra’».
«Fa 40 anys que enviam diputades i diputats, senadors i senadores a Madrid i han estat incapaços de fer-hi res al respecte. Excepte en campanya electoral que sí que regurgiten idees de millora de finançament, establiment de règim econòmic balear. Però això queda en simples declaracions de bones intencions de campanya electoral. Després no es fa absolutament res».
«Pensam que el del règim especial balear i la millora de finançament és una pressa de pèl amb la qual ens tenen entretinguts».
«Emparats per aquesta falsa solidaritat que ens diuen que tenim agafen la nostra gelera, se l’enduen a Madrid, la buiden i tornen la gelera espanyada. Volem la nostra gelera. Nosaltres amb allò nostre ja serem solidaris, segons els nostres criteris».
«(el Principat de Catalunya) Són els nostres veïnats geogràfics i els nostres germans de cultura i companys d’història. S’haurà de mirar quines relacions s’estableixen amb ells però des de la sobirania».
«Al Senat hi anam per explicar que som aquí i que representam un poble que té dignitat, té orgull, una llengua, una història i que té una voluntat de decidir».
18 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
15h 59', 22-6-2016: IB3, per desgràcia, emet una altra pel·lícula en foraster.
16h 19', 20-6-2016: per desgràcia, IB3 emet una altra pel·lícula en foraster.
Vos heu plantejat que l'unica experiencia política de Podemos es la d' haver assesorat a bon preu, el govern golpista de Chavez i el de Maduro, si teniu temps abans de votar anau a comprar llet a Caracas.
15h 56', 19-6-2016: per desgràcia, IB3 emet una altra pel·lícula en foraster.
En realitat crec que és una cosa del tipus JUAN PALOMO. http://patriotesdepedrapicada.blogspot.com.es/2016/06/patriotes-juan-palomo.html
@astorat clar, tant en Xurí com en Josep de Luís són dirigents històrics d'ER. En Xurí ho diu clar i català: sempre ha votat el PSM però ha hagut de fer aquesta passa perquè molts ens haviem quedat orfes i no tenc a Xurí per una persona manipulable, i menys per ER.
Astorat estic que es digui que la candidatura de SI està firmada oer "gent del carrer". Tothom sap que és una maniobra d'ERC per tal de fer mal.
Crec que es equivocam si criticam un grup de gent del carrer que hagués pogut quedar tranquilament a ca seva però no ho va fer per donar a la nostra societat una opció sobiranista, independentista, nacionalista (afegiu tots els "istes" que volgueu). Si no diuen la paraula independència no vol dir que no ho siguin, jo els penso votar i sóc independentista. Per altra banda no entenc que sigui dolent trobar-se amb algun batle del Pi si això ajuda a crear consciència de país. I si als que vos qyeixau de que no diuen la paraula màgica 'independència' sempre podreu votar Podemos que diuen que son la garantia de la unitat d'Espanya.
Aquest aspirant té dues coses en contra per esser polític. 1. Advocats, metges i economistes millor que no se dediquin a la política, sempre són ineficaços. 2. Lo que proposa ja hi ha molts de pescadors i poca pesca. Si pesca qualque cosa serà que la lleva a altres. Hi ha un camp per la pesca encara no explotat: la independència de Mallorca.
Si, pot ser la forma en què es recapten els imposts (o be l'Estat o be noltros directament) sigui una diferència. Però crec que SI ha abanonat el discurs indeendentista en aquesta campanya per aconseguir vots moderats del PI (he vist un parell de trobades amb batles del PI)