Imatge dels respresentants de les entitats, aquest dilluns al Centre Cultura Sa Nostra a Palma. | T.Ayuga
El Cercle per a l'educació ha presentat aquest dilluns els punts del que per ells ha de ser el Pacte per a l'educació a les Illes després de tres anys i mig de fer-hi feina. La trentena d'entitats (*) que formen part del Cercle aposten perquè cada centre elabori el seu projecte lingüístic (PLC) que s'inclou al projecte educatiu de centre (PEC).
El vuitè punt del Pacte aposta per acordar “un model plurilingüe català, castellà i anglès que depenent dels entorns socioculturals i dels resultats en competència comunicativa”. El portaveu del Cercle, Manel Perelló, ha assegurat que “ens hem d'assegurar que l'alumne sigui competent en totes les llengües”, si bé s'ha mostrat crític de forma explícita amb el model educatiu del PP en assegurar que “les llengües estrangeres no s'integren d'un dia per l'altre” i que “el plurilingüisme no solucionarà el fracàs escolar”. Sobre si la normativa més adient per aplicar les seves tesis seria el Decret de Mínims o el TIL (Tractament Integrat de Llengües), Perelló ha respost que ha de ser “la professionalitat i la transparència”, evitant així decantar-se per cap dels dos marcs legislatius. I ha afegit que “si no volem autonomia de centre la normativa ha de ser la mínima”.
Sobre el calendari a seguir per arribar al Pacte, Perelló ha explicat durant la roda de premsa al Centre Cultural Sa Nostra de Palma, que “hem de ser ambiciosos i com més aviat millor”. Si bé ha detallat que “per Nadal esperem haver arribat a un acord amb les entitats que cerquen un pacte també a Menorca i Eivissa i pel gener, començar a xerrar amb els partits polítics”.
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No és això una còpia del que han fet a Menorca? http://menorcaedu21.blogspot.com.es/
Abans de poder parlar de pactes, ha de desaparéixer el govern actual. Després, s'ha d'aclarir l'efecte de la demagògia del PP envers el Decret de Mínims, el que es coneix erròniament com a inmersió lingüística en català - ja que aquesta no és ni d'enfora la llengua vehicular més emprada als centres, almenys als de Palma. Després, s'ha d'avaluar SERIOSAMENT aquesta febre per l'anglès i el trilingüisme és qualque cosa més que això, una febre i una obsessió, per tapar els desgavells i retalls del PP. Llavors ja parlarem de Pactes Educatius pel segle XXI.. no passeu pena.
Segons un ilul.luminat de mes abaix, tot en catalá; tot lo altra es fems. Mes fanatisme, imposible.
O sigui, ca'n Bum
USO, FSIE i ANPE: Molt il·lustratiu...
Ens hem d'assegurar que l'alumne sigui competent en TOTES LES MÀTÈRIES. Han de saber qualque cosa, a part d'espanyol i anglès. No hipertrofiem el coneixement de les llengües, els hippies varen ser la dècada dels 70!
Tens raó, Tomeu....
El model lingüístic l'hauria d'establir un govern, que respectàs i, per tant, protegís la llengua pròpia. Ni en els països on la llengua nacional està plenament normalitzada es deixa aquesta qüestió en mans de cada centre. Per altra banda, suspès el TIL, la vigència correspon al, de totes maneres insuficient, Decret de Mínims.
Aquest altre "rotllo" tampoc m: agrada géns ni mica. I qué fan els menescals enmig dels infants?
Tota aquesta gent no sap res d'educació enfront de bauzan, gomez. delgado i cia.