Imatge dels respresentants de les entitats, aquest dilluns al Centre Cultura Sa Nostra a Palma. | T.Ayuga

TW
10

El Cercle per a l'educació ha presentat aquest dilluns els punts del que per ells ha de ser el Pacte per a l'educació a les Illes després de tres anys i mig de fer-hi feina. La trentena d'entitats (*) que formen part del Cercle aposten perquè cada centre elabori el seu projecte lingüístic (PLC) que s'inclou al projecte educatiu de centre (PEC).

El vuitè punt del Pacte aposta per acordar “un model plurilingüe català, castellà i anglès que depenent dels entorns socioculturals i dels resultats en competència comunicativa”. El portaveu del Cercle, Manel Perelló, ha assegurat que “ens hem d'assegurar que l'alumne sigui competent en totes les llengües”, si bé s'ha mostrat crític de forma explícita amb el model educatiu del PP en assegurar que “les llengües estrangeres no s'integren d'un dia per l'altre” i que “el plurilingüisme no solucionarà el fracàs escolar”. Sobre si la normativa més adient per aplicar les seves tesis seria el Decret de Mínims o el TIL (Tractament Integrat de Llengües), Perelló ha respost que ha de ser “la professionalitat i la transparència”, evitant així decantar-se per cap dels dos marcs legislatius. I ha afegit que “si no volem autonomia de centre la normativa ha de ser la mínima”.

Sobre el calendari a seguir per arribar al Pacte, Perelló ha explicat durant la roda de premsa al Centre Cultural Sa Nostra de Palma, que “hem de ser ambiciosos i com més aviat millor”. Si bé ha detallat que “per Nadal esperem haver arribat a un acord amb les entitats que cerquen un pacte també a Menorca i Eivissa i pel gener, començar a xerrar amb els partits polítics”.

Notícies relacionades

Altres propostes del Pacte
El document presentat per les entitats també contempla introduir millores en la formació dels docents i introduir un MIR educatiu i professionalitzar la funció directiva i cada director pugui formar el seu propi equip. Tampoc hi falta un apartat on es parla de “donar estabilitat legislativa i organitzativa del sistema educatiu”. En l'apartat de la relació dels centres amb les famílies, s'aposta per potenciar les innovacions metodològiques i curriculars que facilitin la implicació d'aquestes en el procés formatiu dels fills.

(*) Els membres de la Plataforma són:

  • Cercle d’Economia de Mallorca
  • Escola Catòlica de les Illes Balears
  • Confederació d’Associacions de Pares d’Alumnes de les Illes Balears (COAPA)
  • Federació d’Associacions de Directors i Directores de Secundària de les Illes Balears (FADESIB)
  • Cambra de Comerç de Mallorca
  • Col.legi d’Advocats de les Illes Balears.
  • Col.legi Oficial d’Arquitectes de les Illes Balears
  • Universitat de les Illes Balears
  • USO
  • FSIE
  • ANPE
  • CECE. Confederación Española de Centros de Enseñanza
  • ADIPMA. Associació de Directors d’Infantil i Primària
  • ADAIB. Associació de càrrecs directius de Cepas (Centres d’adults)
  • IREFREA
  • CONFAECIB. Confederació d’Associacions de Mares i Pares de l’Escola Catòlica de les Illes Balears
  • FEAPS BALEARS. Federació balear d’organitzacions en favor de les persones amb discapacitat intel·lectual
  • foQua (foro per a la Qualitat)
  • Col·legi de Veterinaris
  • Col·legi de Notaris
  • Col·legi d’Economistes
  • Col·legi d’educadores i educadors socials de les Illes Balears” (CEESIB)
  • Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports
  • Federación Empresarial Hotelera de Mallorca
  •  Federació d’Escoles Infantils de la Petita i Mitjana Empresa de Balears
  • PIMEM
  • Col·legi de Metges
  • Associació Balear d’Empresa Familiar
  • Associació de Joves Empresaris
  •  APD Illes Balears