Cartells de la bancada socialista en la primera sessió del Parlament després de les vacances. | Joan Torres.

TW
3

El PSIB qüestiona la validesa dels resultats de les proves de competència lingüística en llengua estrangera realitzades pel Govern “per no tenir base científica”.

La diputada i portaveu educativa del grup socialista al Parlament, Cristina Rita, lamenta que la Conselleria d’Educació bravegi que l’augment de la competència lingüística en idioma anglès dels alumnes de primària ha estat obra de l’aplicació del TIL, quan en realitat en les proves realitzades no han estat avaluats ni els mateixos alumnes, ni els mateixos centres, i quan han exclòs alumnes dels centres auditats.

El PSIB-PSOE no concep que la conselleria d’Educació pugui emetre un judici favorable a l’aplicació del TIL partint de les dades de les avaluacions fetes en l’apartat de competència lingüística dels alumnes durant el curs 2013-2014.

Notícies relacionades

Rita defensa que la mostra no té “cap rigor científic”, perquè la presa de dades s’han realitzat “amb alumnes diferents i a escoles diferents, amb professors diferents, amb la qual cosa les mostres empíriques no poden resultar mai homogènies”.

La socialista explica això amb la “manipulació interessada” de les proves de cara a l’obtenció de resultats que interessi comunicar als responsables de la conselleria. “L'única manera d’avaluar els avanços acadèmics dels al·lots és fent-ne un seguiment a un mateix grup tres anys seguits des del curs 2012-2013 fins el 2014-2015, com marcava el Pla Pilot”, afirma.

Així mateix, Rita lamenta que les avaluacions del Govern han eliminat els alumnes nouvinguts, “com si aquests no formessin part igualment del nostre sistema educatiu”, un factor més emprat per amagar que “el TIL no millora les expectatives de l’alumnat, sinó que les empitjora, al contrari dels plans ja existents: les Seccions Europees i el British Council”.

Infraestructures
D'altra banda, la diputada retreu a la consellera Camps que després d’haver anunciat repetidament l’arribada d’una subvenció europea per a dotar obres d’eliminació de barreres arquitectòniques i de construccions amb amiant als centres educatius, no hagi estat capaç fins a la data de presentar un pla d’obres a realitzar i que expressi amb claredat quins són els centres afectats.