La consellera d'Educació, Joana Maria Camps, s'ha mostrat entusiasmada en poder anunciar que “el TIL (Tractament Integrat de Llengües) ha millorat les competències lingüístiques en català, castellà i anglès”. Així es desprèn dels resultats de les dues avaluacions de diagnòstic de competències lingüístiques realitzades al novembre de 2013 i a l'abril i maig de 2014 a 1.300 alumnes a primer i tercer de Primària i 1.500 a cinquè de Primària.
Com es pot veure en el quadre superior, hi ha diferències significatives entre la consolidació de competències del novembre, és a dir, quan començava l'aplicació del TIL, amb les de final de curs, segons Educació. Si per exemple a 5è al novembre un 42,9% tenia consolidats els coneixements d'anglès, al maig la xifra s'havia incrementat en un 14,9% fins al 57,8% de l'alumnat. En el cas del castellà l'increment més important es produeix a 3r on es passa del 58,9% al 71,7% dels infants que mostren uns bons coneixements de castellà. Pel que fa a la llengua catalana, a 5è es produeix el salt més destacat. Al novembre un 53,1% tenia els nivells de català consolidats, mentre que al maig ja era el 67,4% (+14,3%).
Camps ha destacat que “davant d'aquests resultats vull agrair personalment als nins i nines, mestres, professors, que han fet possible que s'hagin tret aquests bons resultats”. I ha afegit que es tracta “d'una prova estadística i científica”, tot i que cal tenir en compte que les dues onades de proves del novembre i les de final de curs s'han fet amb alumnat diferent.
Segons la consellera de les dades se'n desprèn que “el trilingüisme ha començat molt bé i amb bons resultats”.
Camps: "El TIL ha millorat les competències lingüístiques en català, en castellà i en anglès"
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
El problema til, til és pensar que tots els que no pensen com tu esteim lobotomitzats. Es clar, els únics que poden pensar i que no fan política són els dels PP (hui, que tonto, si el PP és un partit polític,..i no fa política?.. estic lobotomitzat, no ho entenc. m'ho podries explicar?)
El poblema, Manoli, es que tenemos de mui pocos pofessores de-formados i munxos, munxos que no se dekan de-formar.
El problema, Manoli, es que tenemos pocos profesores formados y muchos profesores lobotomizados
No lo entiendo. La consellera dice que el TIL hará que mis hijos hablen inglés, però los profesores afirman que es una chapuza. Dice que el TIL ya tiene buenos resultados, pero los profesores afirman que no se aplica... y no se debe aplicar si no está aprobado, digo yo. Además, quien tiene más crédito, un profesor formado o una vendedora de pisos?
Propòs que es faci una declaració, davant notari, d'aquestes paraules per en un proper i previsible futur no ens endossin als professors els pèssims resultats en futurs informes PISA o de l'IQATSE. Que ja ens coneixem i encara ens donaran la culpa a nosaltres. El que avisa no es traidor, diuen en castellà.
I ningú de la Conselleria s'ha preocupat de mirar si els alumnes que han fet les Naturals amb anglès saben més Naturals?
Poden dir el que vulguin. Però tots sabem com han aplicat les proves de diagnòstic: Les de novembre les aplicaren majoritàriament a Centres públics i triant el pitjor alumnat i les de maig, les feren a les escoles d'èlit i triant els millors alumnes. A qui pensen enganar? Les avaluacions ordinàries no han estat catastròfiques, perquè els mestres ho han impedit. Si haguessin aplicat el TIL, tal com Conselleria se pensa que s'ha fet, els resultats haurien estat molt pijors. I en la meva opinió, ho haurien d'haver fet així. Avaluacions en anglès i a veure qui és el guapo que aprova. Si no s'ha fet ha estat per la professionalitat dels docents que no poden tolerar que es facin experiments amb els alumnes i que es facin pagar els plats romputs a qui no en té cap culpa.
Na Trepitja no trepitja de peus a terra.
Normal: què putes ha de saber d'educació una venedora de pisos que, dit d'ella mateixa, "sap tant d'educació com u qualsevol"?
Ui, idó aixó no és res. Hi ha gent que mirant el seu retrat cap per avall i pronunciant tres vegades til, til, til, ha partit espontániament a parlar xinés mandarí qué ni Confucio. Ja fareu la prova.
La decencia i la docencia no exiteixen per a_aquesta dona!