El ministeri d'Educació ha publicat recentment l'última estadística sobre "Ensenyaments no universitaris curs 2013-2014", en la qual es constata que es registraren 341 matrícules menys d'alumnes de batxillerat a centres públics que en el període anterior.
Aquesta xifra ha estat destacada per l'Institut de Política Familiar de Balears (IPFB), atribuint-la al conflicte educatiu present a l'ensenyament balear, i d'aquesta forma aprofiten per demanar un pic més que la confrontació surti dels centres i que l'Assemblea de Docents desconvoqui les eventuals aturades amb què pot començar el pròxim curs.
"Demanam a les parts en litigi que pensin en primer lloc en l'interès dels alumnes i les seves famílies i que treguin el conflicte de les aules dels centres públics en els quals sens dubte hi ha uns magnífics professionals de l'educació".
L'IPFB recorda que "la vaga indefinida convocada pels docents va fer perdre més de 18 dies lectius i ha influït en la fugida de tants alumnes", i a més lamenta que la politització del conflicte no ajuda a combatre realitats com el fracàs escolar.
Tot plegat, sense esmentar en cap moment que el nombre d'alumnes al sistema públic creix en un grapat de segments: en concret a Primària, ESO i Formació Professional.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A l’escola pública, el curs 2013-2014 hi va haver 8214 matriculats a batxillerat amb 341 alumnes menys respecte del curs anterior (un 3,98% menys), mentres que a l’escola privada hi va haver 3251 matriculats amb 148 alumnes menys (un 4,35% menys). Quin “conflicte” hi degué haver a la privada perquè el percentatge de la baixada a la matrícula de batxillerat sigui més alt a la privada que a la pública?
Supongo que estaran contentos los docentes indecentes!. Recogen el fruto de su demente obsesion. Los padres no queremos ni la inmersion linguistica ni catetos adoctrinadores. Solo pedimos una educacion bilingue de calidad. Tanto les cuesta entenderlo a los fascistas pancatalanistas!!!. PODEMOS cambiarlo!
Tens tota la raó, Jaume. No sé com el DdB publica "notícies" de segons quines entitats i personatges que només cerquen sortir als mitjans de comunicació, encara que sigui tergiversant les dades o només fent-ne públiques una part.
Hauríeu de revisar i contrastar les informacions abans de publicar-les: - Les dades són de matricula a principi de curs, per tant, no tenen res a veure amb el conflicte - Les dades de Primària i ESO indiquen un increment d'alumnat a la pública i una disminució a la privada - El descens proporcional d'alumnes de Batxillerat a la privada és superior a la pública Donar credibilitat a entitats marginals que manipulen les dades en funció dels seus interessos no és propi de mitjans de comunicació seriosos