L'Assocació de directors i directores de Secundària de Mallorca (Adesma) discrepa de la valoració triomfalista que ja fet la consellera d'Educació dels efectes d'aplicació del TIL sobre els resultats acadèmics del curs 2013-14.
"Per fer una anàlisi acurada no té sentit fer-la sobre els resultats globals, si no cal desglosar-la per matèries, ja que l'ensenyament en anglès no s'ha fet en totes les matèries ni sobre tots els alumnes, ja que això ha variat segons els centres", recorden els directors.
Així, a 1r d'ESO, segons dades oficials de la Conselleria (les mateixes que fa servir l'IAQSE- Institut d'Avaluació de la Qualitat del Sistema Educatiu), els resultats varien força si comparam els del curs 2013-14 amb els de 2012-13. En concret pugen els resultats globals d'algunes matèries com Anglès (2 punts) i Castellà (1,4 punts) i baixen a Català (-0,12 punts) i sobretot a les matèries que s'han vist més afectades per la impartició en anglès: C. Naturals (-1,33 punts), C. Socials (-1,0 punts), Matemàtiques (-0,85 punts) o Música (-1,35 punts), però no globalment a Ed. plàstica (+0,8 punts).
S' ha de tenir en compte que el que valora la consellera Joana Maria Camps això són resultats globals -tot l'alumnat de Balears- i que si s'analitzen resultats exclusivament de les mateixes matèries impartides en anglès a partir de dades de l'enquesta que han respost a final de curs directors de 53 dels 68 IES de Balears (aprox. un 80%), ja que la conselleria no disposa d'aquesta informació (i segurament no vol tenir-la), els resultats són: Matemàtiques (-2,0 punts), C. Naturals (-1,5 punts), C. Socials (-10,6 punts), Ed. Pàstica (-3,0 punts) o Música (-6,6 punts).
Per tant, i davant un empitjorament global de -0,27 punts a 1r d'ESO les matèries afectades pel TIL "han empitjorat considerablement, de forma que sí es constata l'efecte negatiu sobre els resultats dels alumnes".
Directors de Secundària: "Utilitzar resultats globals per dir que amb el TIL no hi ha més fracàs escolar és una fal·làcia"
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Però no era el TIL aquell remell casolà infalible per corregir i evitar fracàs escolar? Ara resulta que després d'haver remenat la Comunitat Balear i part de la Península amb un molt mal plantejament i de la imposició sense consens d'un projecte educatiu per evitar el fracàs, i fracassam igual. Som la segona comunitat autònoma en reducció d'estructura pública i després l'utilitzen així. Vull un relleu, per favor, un relleu per a les properes eleccions.
Mem si mos aclarim. Per cert que hagin pujat 2 punts en anglés me sembla una notícia boníssima, imaginau com seria si s'hagués aplicat es TIL bé i en ganes.
Han aprovat a més alumnes per decret llei, que que?
I què volieu que digueren? Què és una caguerà?
I el mes fotut de tot és la mancança de coneixements en Naturals, Socials, Matemàtiques...que arrossegaran per sempre els alumnes que han hagut de patir 1r d'ESO. Sobre aquest tema, faran qualque any estadístiques?
Home, Tivasdan, no comparis el nivell d'humanitat dels docents amb el de la Conselleria, és com si fossin de dos planetes diferents. La Conselleria només pensa en conservar els privilegis personals dels alts càrrecs ... i en res més. Els docents veuen cada dia els seus alumnes i no poden evitar considerar-los un poc com de la seva família, cosa que els provoca sentiments d'empatia. Una sensació que la Conselleria desconeix del tot. I, d'altra banda, quins han estat els resultats d'anglès en els cursos afectats pel TIL?. Si el coneixement d'anglès dels alumnes ha augmentat, diguéssim, un 30% el TIL seria defensable -en l'aspecte d'aprofitament, només- però si habaixat un 1%, posem per cas, no té salvació.
Camps, satisfeta perquè amb el TIL hi ha el mateix fracàs escolar de sempre (Ara Balears)
Qualsevol resultat serà utilitzat per la Conselleria de manera partidista i trionfalista. Que podem espera d'una gent que per no saber, ni sap quins alumnes hi ha al centres. Qualsevol resultat poguem treure, el giraran per afavorir els seus interessos. Com a les eleccions, que sian els resultats que sian, tots estan contents i tots han guanyat. I es veritat, l'únic que els interessa es continuar amb els seus privilegis.
Si haguéssiu aplicat el TIL, tal com volia la Conselleria, sense rebaixes ni res i haguéssiu suspès del tot a tots els que no donaven la talla, ara es veurien els resultats reals. Ho vaig dir, feis rebaixes i veureu com encara vos tiraran els resultats per la cara. No poden esser bons. Amb aquesta gent NO.