Dades facilitades aquest dimarts per la Conselleria d'Educació.

TW
9

L'Assocació de directors i directores de Secundària de Mallorca (Adesma) discrepa de la valoració triomfalista que ja fet la consellera d'Educació dels efectes d'aplicació del TIL sobre els resultats acadèmics del curs 2013-14.

"Per fer una anàlisi acurada no té sentit fer-la sobre els resultats globals, si no cal desglosar-la per matèries, ja que l'ensenyament en anglès no s'ha fet en totes les matèries ni sobre tots els alumnes, ja que això ha variat segons els centres", recorden els directors.

Així, a 1r d'ESO, segons dades oficials de la Conselleria (les mateixes que fa servir l'IAQSE- Institut d'Avaluació de la Qualitat del Sistema Educatiu), els resultats varien força si comparam els del curs 2013-14 amb els de 2012-13. En concret pugen els resultats globals d'algunes matèries com Anglès (2 punts) i Castellà (1,4 punts) i baixen a Català (-0,12 punts) i sobretot a les matèries que s'han vist més afectades per la impartició en anglès: C. Naturals (-1,33 punts), C. Socials (-1,0 punts), Matemàtiques (-0,85 punts) o Música (-1,35 punts), però no globalment a Ed. plàstica (+0,8 punts).

S' ha de tenir en compte que el que valora la consellera Joana Maria Camps això són resultats globals -tot l'alumnat de Balears- i que si s'analitzen resultats exclusivament de les mateixes matèries impartides en anglès a partir de dades de l'enquesta que han respost a final de curs directors de 53 dels 68 IES de Balears (aprox. un 80%), ja que la conselleria no disposa d'aquesta informació (i segurament no vol tenir-la), els resultats són: Matemàtiques (-2,0 punts), C. Naturals (-1,5 punts), C. Socials (-10,6 punts), Ed. Pàstica (-3,0 punts) o Música (-6,6 punts).


Per tant, i davant un empitjorament global de -0,27 punts a 1r d'ESO les matèries afectades pel TIL "han empitjorat considerablement, de forma que sí es constata l'efecte negatiu sobre els resultats dels alumnes".