Nel Martí, diputat del Grup Parlamentari MÉS, ha lamentat aquest dilluns que la Ràdio Televisió Pública de les Illes Balears (IB3) destini 116.160 euros per externalitzar els seus serveis lingüístics al temps que no emet ni un sol minut de programació en català.
Martí ha afirmat que, ara com ara, “el que realment necessita IB3 és internalitzar el català com a llengua pròpia, i no externalitzar els seus serveis lingüístics”. El diputat menorquí ha recordat que “l’any 2010 hi havia una Direcció General de Política Lingüística amb un pressupost propi de 6.237.602 euros i, actualment, la Directora General de Cultura, Isabel Cerdà, conserva les funcions de Política Lingüística de l’antiga direcció general però no les fa efectives”. El diputat del Grup MÉS ha lamentat que en quatre anys el Govern ha reduït 6 milions d’euros en matèria de Política Lingüística i promoció exterior.
Segons Martí, “no hi ha doblers per a revitalitzar la llengua però sí per actuar contra ella. Actuar a IB3 en contra dels criteris científics de la UIB i l’IEC és actuar en contra de l’Estatut i en contra la llengua”.
Martí ha finalitzat recordant que durant aquest darrer any i mig "no hi ha hagut recursos a IB3 per tenir un assessorament lingüístic, ni per doblar o subtitular pel·lícules en català, i en canvi ara hi ha doblers per salar". El diputat del Grup MÉS ha lamentat que, en matèria lingüística i educativa, el Govern actuï seguint la doctrina del Circulo Balear, de la mateixa forma que en política econòmica ho fa seguint la de FAES.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ai d´aquests "governants" si a més de escupir damunt el poble i de tots els desastres que han fet, no han sigut honrats! Amb Bauzà la gent no callarà com hem fet amb en Matas, tots estam molt farts i farem que s´en parli fíns i tot per Castella.
Per començar, no hi ha gent a IB3 sese cap competència lingüística? Donç quina gent treballa a IB3 que no té cap competència lingüística? Neerlandesos pot ser? A l'article i com diu Martí, “no hi ha doblers per a revitalitzar la llengua però sí per actuar contra ella." Actuar a IB3 en contra dels criteris científics de la UIB i l’IEC és actuar en contra de l’Estatut i en contra la llengua”. Heus ací, el resum total de la notícia. Alerta, que van a fer el mateix que a Canal 9. Us ho diu un valencià que viu a les illes, allà al País Valencià han fet els experiments de destrucció cultural per exportar-los. A sobre guanyaran doblers ells mateixos o empreses de la seua corda, per després dir que res funciona i liquidar IB3, diners públics al cap i a la fi...els surt a compte pera tots els balears, quina enganyifa! A votar i a fer-los fora! Ja hi han precedents i no cola.