TW
19

La popular marxa entre l'antiga ubicació del bar Güell a Palma i el monestir de Lluc és a tocar. La caminada coneguda arreu de l'illa, tota una "expressió de mallorquinitat", se celebra com cada any el primer dissabte d'agost, en aquest cas demà dia 2.

Tanmateix, no ha passat desapercebut per a molts el fet que aquest esdeveniment, que rep suport institucional del Govern, així com d'algunes entitats privades, es publicita tot just en castellà a la xarxa.

De fet, l'espai web concebut per explicar una mica la història d'aquest aplec i facilitar-ne les inscripcions obvia la llengua pròpia de Mallorca, i just recull a tall d'anècdota algunes paraules en català, com per exemple 'marxa'.

També resulta curiós que tant l'encapçalament del web com el cartell de l'edició d'enguany incorporen una imatge que recorda a la bandera mallorquina, però en aquest cas 'mutilada', amb només dues barres vermelles i dues de grogues.

Aquesta qüestió ha generat nombrosos comentaris a les xarxes socials. Entre aquests destaca el de la comunitat Mallorquins en perill d'extinció, que literalment deia "una expressió de mallorquinitat que només ho fa en castellà i amb banderetes bauzanistes".