Una seixantena de centres han rebutjat el nou projecte TIL, segons l'Assemblea de Docents

Mapa de centres contraris als nous projectes TIL. | Plataforma Crida.

TW
15

Durant aquests dies s'estan elaborant i sotmetent a votació els nous projectes del Tractament Integrat de Llengües (TIL), que han de presentar els centres per a adaptar-se als canvis que introdueix l'ordre del TIL.

Així, l'Assemblea de Docents ha comptabilitzat en 38 IES i 25 CEIP de les quatre illes el nombre de centres que «ja han votat de forma aclaparadora en contra els projectes presentats, i s'espera que la xifra augmenti al final de la setmana», segons apunten.

Notícies relacionades

Amb tot, aquesta entitat recorda que fa just un any que «començàrem aquest procés de canvi absurd i no consensuat del model lingüístic dels centres educatius de les Illes».

Segons critiquen, es tracta d'un nou model imposat que «elimina l'autonomia dels centres i la veu de les famílies en els Consells Escolars i que ha aconseguit paralitzar per complet el normal desenvolupament de l'activitat escolar».

Així, sostenen des de l'Assemblea de Docents que la consellera d'Educació Joana Maria Camps, i el seu equip «han fracassat», i consideren que aquest curs «passarà a la història com el curs de les amenaces i de la por i, encara així, els docents es reafirmen en la convicció que el camí de la imposició i el no diàleg emprès per aquest govern sempre comptarà amb la nostra oposició».