Acte de l'Obra Cultural en suport a tres persones que denunciaren casos de discriminació per motius lingüístics. | Teresa Ayuga.

TW
18

Una veïna de Palma, Caterina Terrassa, denuncià a l’Oficina de Drets Lingüístics de l'Obra Cultural Balear (OCB) allò que segons ella fou una situació de discriminació per motius de llengua ocorreguda aquesta mateixa setmana, per part d'una treballadora de la sucursal que el Banco Santander té al carrer del Marquès de la Sènia de Palma.

Des d'aquest observatori expliquen que la dona acudí a l'entitat a fer un ingrès, i la tensió començà quan la clienta es dirigí a la caixera en català.

Notícies relacionades

Segons el relat de la denunciant, la treballadora al principi ni tan sols responia a les seves preguntes, i féu intents de no atendre-la. L'esperpèntica situació acabà amb crits d''amargada' i 'els catalans estau fatal'. I tot davant la passivitat de la persona encarregada de l'oficina, que no reprengué en cap moment ni l'actitud ni les paraules, que com a poc es poden titllar de desafortunades. 

"Tota l'estona vaig mantenir-me en català, per tant, va quedar demostrat que no hi havia un problema de comunicació, sinó que es vulneraren els meus drets lingüístics per caprici. Se'm va discriminar i agredir verbalment per haver parlat en l'única llengua pròpia i oficial de Mallorca, el català", assegura Terrassa.

A l'OCB ja s'han posat en marxa per a reclamar una explicació formal a l'entitat financera.