Imatge virtual de l'òpera que l'arquitecte valencià projectà per a la badia de Palma. | R.L.

TW
1

L'arquitecte Santiago Calatrava ha sol·licitat l'arxivament de la seva imputació en la peça tres del cas Palma Arena, en la qual s'investiga la contractació "a dit" per part de l'últim Govern de Jaume Matas de l'enginyer valencià per a l'elaboració de l'avantprojecte de l'òpera a Palma que mai va arribar a ser construïda. Calatrava va cobrar per aquesta feina fins a un total d'1,2 milions d'euros públics.

Mitjançant una providència dictada aquest dimarts, el jutge instructor de la causa, José Castro, dóna un termini de deu dies a la Fiscalia Anticorrupció i a la resta de parts personades perquè es pronunciïn sobre aquesta petició, així com sobre la formulada en el mateix sentit per l'exsecretari general de la Conselleria d'Educació i Cultura Sebastià Vanrell i l'exgerente de l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (Ibisec), Andreu Obrador.

Notícies relacionades

Calatrava defensa que no va incórrer en cap acte delictiu, i va ser imputat en el marc d'aquestes perquisicions mitjançant una interlocutòria en la qual el jutge Castro al·legava que de les investigacions practicades es desprenia «racionalment» que l'arquitecte va poder haver resultat «il·lícitament afavorit», com administrador de la mercantil Santiago Calatrava AG, amb l'adjudicació d'aquest projecte.

No obstant això, Calatrava defensa que va ser Matas qui va sol·licitar els seus serveis per a realitzar un desenvolupament inicial de la remodelació del Moll Vell, que culminés amb l'aixecament d'un teatre de l'òpera.