"Nosaltres parim. Nosaltres decidim" va ser el lema de la protesta. Prop de 2.000 persones van participar en la manifestació. | N.R.

TW
11

Clam a Palma contra la reforma de la llei de l'avortament que planteja el ministre Gallardón. Prop de 2.000 persones van recórrer dissabte horabaixa els principals carrers de Ciutat per reclamar que es respecti el “dret a decidir” de les dones.

La protesta, convocada per la Plataforma en defensa del dret a l'avortament, va sortir de l'esplanada de l'Estació Intermodal encapçalada per una gran pancarta amb el lema “Nosaltres parim. Nosaltres decidim”.

Entre els manifestants, la majoria amb peces de roba de color violeta, es van poder veure moltes famílies amb infants petits. Alguns dels lemes i consignes corejades foren “ni un pas enrere”, “contra el patriarcat, acció directa” o “visca, visca, visca, la lluita feminista”.

Feministes històriques, líders polítics i sindicals van recolzar la protesta. Hi assistiren, entre d'altres, Francina Armengol, secretària general del PSIB; Jaume Garau, portaveu socialista en el Consell de Mallorca; el senador socialista Antonio Manchado; David Abril i Fina Santiago, diputats de MÉS; Manuel Pelarda, secretari general d'UGT i Manel Carmona, coordinador d'EU.

Avantprojecte “classista” i “hipòcrita”
La manifestació finalitzà davant la Delegació del Govern espanyol. Representants de les diverses entitats que conformen la Plataforma van llegir un manifest conjunt en el qual criticaren el caràcter “classista” i “hipòcrita” de l'avantprojecte.

El manifest assegurà que l'Església i el PP “no defensen la maternitat”, negant un dret fonamental com és “la no discriminació per motius de classe o orientació sexual”. En aquest sentit, el text assegurà que la reforma del Govern Rajoy representa “un brutal retrocés en els drets a la salut sexual i reproductiva”.

El manifest afirmà que prohibir a les dones decidir sobre la seva maternitat “és violència i menyspreu” o que "obligar a les dones a tenir fills i filles en contra de la seva voluntat, és tortura”.

El manifest, finalment, reclamà entre altres mesures que l'avortament “sigui un dret universal i garantit per a totes les dones a la sanitat pública”, que cap dona “sigui discriminada” en el dret a decidir sobre el propi cos, la realització d'una campanya de “mètodes anticonceptius gratuïts” o l'elaboració d'una "estratègia de salut sexual i reproductiva integral".