Camps durant la seva intervenció a Madrid. | CAIB

TW
12

La Consellera d'Educació, Joana Maria Camps, ha assegurat que la Llei orgànica de millora de la qualitat educativa (LOMQE), “és una llei que protegeix i empara totes les nostres llengües. Tots tenim cabuda en aquesta llei”. Així ho ha assegurat Camps abans de l’inici aquest dimarts de la reunió de la Comissió General de Comunitats Autònomes al Senat, que la LOMQE, respecta la cooficialitat de les llengües.

Camps, ha actuat com a portaveu de tots els consellers d’Educació de les comunitats autònomes governades pel Partit Popular per explicar la qüestió de les llengües cooficials en relació ambla LOMQE.

A més, Camps ha assegurat que el que defensa la nova normativa és que les llengües han de sevir per unir els pobles, no per discriminar, “és important l’aprenentatge de la llengua pròpia d’una comunitat, però és tan important com l’aprenentatge del castellà i de l’anglès, en una comunitat com és la de les Illes Balears, on més del 60% de les ofertes de feina demanen coneixements avançats d’anglès”.

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats ha xerrat en nom de tots per fer una valoració molt positiva de la nova llei, “perquè és necessari un canvi en tot el sistema educatiu”.

Notícies relacionades

Ja a l’horabaixa, tots els titulars d’Educació de les diferents comunitats autònomes participaran en la reunió de la Comissió General de Comunitats Autònomes celebrada al Senat.Camps, durant la destacà el repte que ha suposat per al Govern Balear la posada en marxa d’un pla autonòmic de reformes del sistema educatiu i la implantació d’un nou sistema basat en el trilingüisme davant els altíssims índexs d’abandonament i fracàs escolar recollits durant els darrers anys a les illes. Un projecte educatiu que vetlla per l’equilibri de llengües entre el castellà, el català i l’anglès en l’aprenentatge dels estudiants d’arreu les illes.

Segons la consellera, el canvi a les Illes Balears, així com a la resta del país, en matèria educativa era necessari, per tant agraeix al Govern central i al ministre, José Ignacio Wert, la seva determinació en la posada en marxa d’un projecte tan ambiciós, “és important valorar el diagnòstic de la situació i prendre mesures encaminades a millorar l’actual sistema educatiu perquè ens ha conduit a un carreró sense sortida”.

Joana Maria Camps valora de forma molt positiva que la LOMQE prevegi una atenció individualitzada de l’alumnat per millorar el seu nivell de competència perquè el converteix en “un subjecte prioritari del sistema enfront de la generalitat que ho engloba” i contempli la realització d’avaluacions en tercer i sisè de primària, “que permetran la detecció primerenca de les deficiències de l’aprenentatge i el seu tractament posterior de forma individualitzada”.

Per altra banda, la consellera d’Educació, Cultura i Universitats vol agrair l’especial consideració que la nova llei té amb les regions insulars, com ara les Illes Balears, al valorar el fenomen de la insularitat com a criteri per a la distribució territorial de recursos econòmics en els programes de cooperació territorial.

Per acabar, Joana Maria Campsha manifestat que l’aposta de la LOMQE ha de ser l’excel·lència educativa mitjançant un sistema que cerqui la igualtat d’oportunitats de tots els alumnes i amb la mirada posada en les necessitats del mercat.