El dirigent de la Federació, Antoni Quintana, ha explicat que els directors "són la garantia perquè els instituts es governin amb respete cap als centres i als consells escolars". En la reunió que ha tengut lloc aquest dijous a l'IES Pau Casesnoves d'Inca els directors han acordat a més demanar el cessament de la consellera Joana Maria Camps.
Quintana ha insistit que a diferència de les autoritats educatives de l'Executiu, ells sí que compleixen les lleis, i per aquest motiu han descartat la iniciativa de deixar el seu càrrec com a forma de solidaritzar-se amb els directors menorquins.
Peticions
Aquest dijous fou la Plataforma Crida qui sol·licità als directors de les Illes un gest global que fes visible el suport als docents expedientats. S'afegien d'aquesta forma a la petició de la Unió Obrera Balear, qui ja havia reclamat una mesura contundent i col·lectiva dels caps dels centres en contra de les polítiques educatives del Govern.
Els directors de secundària han expressat que des del primer moment estan del costat dels afectats i qualifiquen les sancions com "injustes i desproporcionades". En qualsevol cas, no consideren que aquesta eventual opció sigui el més urgent i necessari en aquests moments de desgavell educatiu.
Camps, una nosa
Per altra banda, han tractat de focalitzar la tensió del moment en la figura de la consellera Camps. Segons han descrit duen dos mesos tractant de contactar amb la consellera per a reunir-s'hi, i no han obtingut cap resultat.
Malgrat això, els directors segueixen disposats a fomentar el diàleg i la recerca del consens, com a única via útil per a superar la crisi generada per la implantació del decret de llengües i la suspensió dels directors menorquins.
Així mateix, pel que fa al tema de la vaga indefinida, els directors no s'hi han volgut referir, "per no confondre l'opinió pública".
Així, han acordat tornar-se a reunir la setmana que ve, per a expressar el seu parer de forma més completa sobre aquesta aturada que podria paralitzar l'inici de l'activitat docent.
Recursos
Per la seva banda, CCOO anuncià que presentarà quatre recursos contra les resolucions del secretari autonòmic d'Educació, Cultura i Universitats, Guillem Estarellas, en relació a l'aprovació dels projectes TIL dels quatre instituts menorquins.
Aquestes accions pretenen invalidar la resolució que va dictar el secretari autonòmic el passat 5 d'agost amb la qual ordenava als equips directius aplicar una proposta de projecte amb les esmenes del decret. Es reclama també que siguin declarats com a vàlids els projectes lingüístics aprovats pels consells escolars de cada centre.
24 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
-1289: A la dedicatòria que fa Ramon Llull en un manuscrit seu que va lliurar al Dux de Venècia, Pietro Gradenigo, es pot llegir: "Ego, magister Raymundus Lul, cathalanus" ("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012) -1309: Fragment de l'aprovació de la Doctrina lul·liana "ad requisitionem Magistri Raymundo Lull Chatalani de Majoricis" ("Nueva Historia de la Isla de Mallorca y de otras Islas a ella adyacentes" de Joan Binimelis, Mallorca 1593. Traduïda de l'original català al castellà per Guillem Terrassa i impresa a la impremta Tous de Palma l'any 1927 per al diari "La Última Hora". Tom V, capítol I, pàg. 10) -1365: Els diputats mallorquins escriuen al Cerimoniós: "Com los mallorquins e poblars en aquella illa sien catalans naturals, e aquell regne sia part de Catalunya...", http://argumentari.blogspot.com.es/2009/02/referencies-sobre-la-llengua.html -1390: Els jurats del regne de Mallorca ordenaven que "si alcun català robava gra de dia, lo fossen tallades les orelles; si el lladre era un catiu o cativa" se li augmentava el càstig. Si el robatori era durant la nit se'l condemnaria a la forca, "per qualsevol persona axí catalana, com catiu o cativa". Això demostra que el gentilici "català" es feia servir per a referir-se als repobladors cristians lliures, o als seus descendents, i per a diferenciar-los, dins la societat mallorquina, dels esclaus. ("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012) -1418: Anselm Turmeda es presenta ell mateix de la manera següent: "aquell fill d'Adam que està assegut sota aquest arbre és de nació catalana i nat a la ciutat de Mallorques i té per nom Anselm Turmeda". ("La Festa de l'Estendard y los orígenes de los mallorquines", Bartomeu Bestard, cronista oficial de Palma. Diario de Mallorca, 30-12-2012)
Crec que si els sis directors que manifestaren la intenció de dimitir ho fessin encara quedaria més clar qui està de veritat amb els companys i qui està amb el Govern o mira només pel seu cul.
Per que no deixeu de fer teatre que se vos veu es llautó de ben lluny. Es motiu real de sa vaga és sa defensa numantina de la immersió en català i no mallorquí ».. per no perdre sa mamella de sa llengo ... seguir xuclant i vivint de puta mare els Ayatholas des règim catalanista. Qui està darrera de tot aquest rollo de sa gran mentida de que sa nostra llengo està en perill per culpa des TIL? Ste-i, OCB = OCC ..organitzacions que tots coneixem molt bé subvencionades per se altre vorera de la Mediterrània i que viuen molt bé a costa d'aquesta gran mentida de que sa nostra llengo està en perill, que manipulen en es nostros joves i ignorants per tal d'augmentar adeptes a la causa i ells poder seguir xuclant de sa mamella de sa llengo i altres vividors de sa Llengo, tots uns adoctrinadors, un perill per als nostres fills. ni en 500 anys!! ni amb sa dura dictadura de 40 anys!! .. i encara menys ara !! sa nostra llengo no està en perill ... a qui voleu enganyar? com no sigui als ignorants del vostro entorn .. vostro discurs no vos ho creieu ni voltros mateixos, lo que està en perill són ses butxaques de molta gent i es pancatalanisme, a més d'un li pagaria es bitllet per Barcelona però sense retorn. Molt Bé Sr Bauza i Sra Camps !! lo que està en perill son interessos econòmics i sociopolítics d'aquests col · lectius traïdors i venuts, a Mallorca sa xerra sa nostra varietat és mallorquí genuí, es nostro dret a dir alt i clar d'una punyetera vegada que Mallorca, Balears no són Catalunya i ni ho seran mai, i menys dels inventats i interessats països catalans .. Barco !! MALLORCA i BALEARS, sense manipulació pancatalanista Salut, Força i coses de conveniència,
Quina solidaritat amb els seus companys suspesos!!!! És clar que els directors no dimitirán, són els senyors de la guerra asseguts a la seva cadirota.
La vaga suposarà un punt d'inflexió en moltes coses. En acabar, ja veurem què passa amb sindicats com UGT o AMPE, però tambè amb la directiva de l'ESTEI i el seu poc entusiasme o quasi obstruccionisme, i tambè amb aquests directors que no donen la cara pels seus professors ni pels seus companys. En acabar la vaga, ni Camps, ni EsTarellas, però prou de Caldenteys i de Quintanas o Marchs. Uns donant la cara i altres cuidant de la cadireta, quina vergonya.
Hauríem de dimitir TOTS, i no només els directors dels centres educatius. Dimitir tots, vaga general per dir ben alt ... PROU.!! Els afectats som tots, tot el poble balear treballador, humil i senzill. No se salva res, l'educació, la sanitat, els serveis socials, la nostra cultura, la nostra dignitat. Hauríem de parar TOTS, però això no ocorrerà, simplement perquè som un poble en la seva gran majoria sotmès, anestesiat i amb unes enormes capacitats per empassar-ho tot, estem acostumats a engolir. Com podem exigir que dimiteixin els directors en bloc,? amb quina autoritat? si nosaltres el poble, som tots uns conformistes que abaixem el cap i coregem ... beeee, beeee.!!
Olé aquests directors...s'aferren a les seves cadires amb superglú... Amem si de tant d'acotar el cap agafen mal d'esquena...
Extracte d'un article d'en Balutxo: QUAN LA GENT RECOLZA LA CONVOCATÒRIA (JUSTA I DIGNA) DE VAGA INDEFINIDA, ELS DIRECTORS DELS CENTRES, S'AFERREN A LA CADIRA, INSISTEIXEN A REUNIR-SE AMB UNA MALTRACTADORA, I DEMOSTREN QUE, A MÉS D'INSOLIDARIS, SÓN UNS PÈSSIMS PROFESSIONALS, UNS IGNORANTS I UNS COL·LABORACIONISTES SENSE ÈTICA. COM MIRARAN ALS ULLS DELS SEUS "SUBORDINATS" DIA 16?
Oh! S'estimen el càrrec! Ni que poguessin tenir assessors. Definitivament l'ensenyament està segrestat. JA SOM COM ALTRA TEMPS.
Des d'avui els directors han deixat de ser companys de feina. Ara són els meus "jefes". Hi no dic caps. Trob que en castellà queda més clar.