El president de l'Associació de directors i directores de Secundària de Mallorca, Antoni Quintana, va mostrar ahir el seu malestar perquè "el professor no està format i el poc que tenim format s'haurà de destinar íntegrament a primer d'ESO".
Els directors dels centres de Secundària es mostren molt preocupats també per un tema de calendari. Encara ara el decret no ha passat per Consell de Govern i només queda un mes i mig per acabar les classes. "Els centres no pensam fer res fins que estigui publicat al BOIB i en sapiguem el calendari d'aplicació. És un despropòsit que en un mes i mig haguem de planificar el pròxim curs amb tots els canvis que comportarà el decret", argumentà Quintana. A tot això, cal afegir-hi que "el decret el rebem amb antipatia i reticència perquè no se n'ha consensuat res amb la comunitat educativa". Iés que, segons Quintana, "ens haurien d'haver escoltat, es necessita més marge i més autonomia perquè els centres puguem organitzar els recursos".
Els directors de Primària que hauran de planificar la posada en marxa del decret a dos cursos alhora, és a dir a 1r i 4t, es mostraren indignats per com s'estan fent les coses. El vicepresident de l'Associació de directors d'Educació Infantil i Primària, Pep Cañabate, explicà que "una classe en anglès de socials o matemàtiques no es pot improvisar". Afegí que "no es tenen en compte els aspectes pedagògics de l'aplicació i només hi ha una agenda política. És molt bo de fer dir des d'un despatx que es faran més hores d'anglès". Per Cañabate, el que s'hauria de fer és que l'anglès vagi entrant de manera gradual als centres". Així mateix, apuntà que hi ha escoles on "pels recursos i pel tipus d'alumnat no es podran aconseguir els objectius".
Tal com comentà el director general d'Ordenació, Innovació i Formació Professional, Onofre Ferrer, s'estan realitzant cursos de 120 hores perquè els professors que tenen un B1 d'anglès puguin adquirir el B2, necessari per fer classes d'assignatures no lingüístiques en anglès. Segons la presidenta de l'Associació de professors d'anglès (Apabal), Montserrat García, "el B2 no el veiem com un nivell suficient; ara bé, sabem el que costa treure un idioma i un B2 és un any de feina dura". García també recordà que per exemple a Andalusia per introduir més hores d'anglès als centres han fet un curs zero per poder fer-ne una bona preparació.•
48 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Crec que, malgrat ens molestin alguns comentaris, el que no s'ha de fer és caure en el seu joc. Estimar la meva llengua no em fa renegar de les altres. Jo m'estim el català, però estic orgullós de saber expressar-me en castellà. I, de fet, la respect i l'estim molt més que molts dels que escriuen en aquesta llengua, ja que els seus comentaris són sadolls d'errades ortográfiques. I, en canvi, això no ho viuen com una falta de respecte!. I ja no parl d'altres que inventen llengües inexistents i gramàtiques esbojarrades. La llengua castellana em mereix tot el meu respecte. Això no obstant, l'escola ha de ser d'immersió en català. Les raons són òbvies i no cal repetir-les a qui, el que vol, es que la nostra llengua no s'aprengui. Quan a l'anglès, no només consider que s'ha d'aprendre, sinó que s'ha d'aprendre bé. El que crec és que no s'aprendrà bé si es regala, en un curset accelerat el títol d'anglès a tots els docents. Malgrat l'esforç i la bona voluntat una llengua no s'aprèn en dos dies. I les llengües s'obliden molt aviat. Això farà que els professors a qui s'obligui a fer classes en anglès s'assemblin als indis dels westerns. I així poc aprendran els alumnes. Introduir una tercera llengua és molt més complex, segons el meu parer. I, per això, s'hauria de planificar de manera més acurada, amb més inversió i a mig termini. Tot plegat és un model erroni i inaplicable que pretén convéncer els pares de la bondat de la reforma amb la falsa promesa que així aprendran més anglès, quan jo pens que els resultats seran iguals o pitjors que els actuals
Crec que, malgrat ens molestin alguns comentaris, el que no s'ha de fer és caure en el seu joc. Estimar la meva llengua no em fa renegar de les altres. Jo m'estim el català, però estic orgullós de saber expressar-me en castellà. I, de fet, la respect i l'estim molt més que molts dels que escriuen en aquesta llengua, ja que els seus comentaris són sadolls d'errades ortográfiques. I, en canvi, això no ho viuen com una falta de respecte!. I ja no parl d'altres que inventen llengües inexistents i gramàtiques esbojarrades. La llengua castellana em mereix tot el meu respecte. Això no obstant, l'escola ha de ser d'immersió en català. Les raons són òbvies i no cal repetir-les a qui, el que vol, es que la nostra llengua no s'aprengui. Quan a l'anglès, no només consider que s'ha d'aprendre, sinó que s'ha d'aprendre bé. El que crec és que no s'aprendrà bé si es regala, en un curset accelerat el títol d'anglès a tots els docents. Malgrat l'esforç i la bona voluntat una llengua no s'aprèn en dos dies. I les llengües s'obliden molt aviat. Això farà que els professors a qui s'obligui a fer classes en anglès s'assemblin als indis dels westerns. I així poc aprendran els alumnes. Introduir una tercera llengua és molt més complex, segons el meu parer. I, per això, s'hauria de planificar de manera més acurada, amb més inversió i a mig termini. Tot plegat és un model erroni i inaplicable que pretén convéncer els pares de la bondat de la reforma amb la falsa promesa que així aprendran més anglès, quan jo pens que els resultats seran iguals o pitjors que els actuals
Polit. No sé perquè et preocupa l'anglès. El que t'hauria de preocupar és fer tantes errades en la llengua que utilitzes.
http://card.cat/2013/04/12/angles2bisinoalcarrer/
querido joan a lo mejor tengo tanto nivel intelectual como tu o mas. Pero no viene al caso. El asunto en cuestion es si sirve para algo o no. Y la respuesta es bien clara. Di en una entrevista que hablas perfecto ingles, o frances, o aleman. Lo tendrán muy en cuenta. En cambio di que hablas muy bien catalan, NO lo van a tener muy en cuenta. Al menos aqui en las islas. No viene turismo catalan, muy poco. y vivimos del turismo. ah, y forastero, tu papi.
A partir d'ara, per ser professor es demanarà l'anglès com a requisit? I el català com a mèrit? Com es menja això? Una llengua estrangera per davant de la llengua pròpia? Això no és denunciable a alguna banda? A què juguen?
@Polit, gracis per demostrar-mos a tots, quin es el nivell cultural i intel.lectual de molts de forasters. Gracis una vegada més maco.
I han pensat que no hi ha llibres de text per això? Com dirien en l'inventat recentment "baléà" (per part de quatre il·liminats), això són "xapussas".
Bme toda la razón! Con el catalán impuesto no va nadie a ningún lado. A la vista los resultados académicos. Tanto remover la mierda acaba apestando esto del catalino
M'agradaria veure en Bosch parlant l'anglès, o millor dit, aprendre anglès en un sistema educatiu podrit. En molts altres països, amb menys hores de classe d'anglès (entre altres assignatures) no tenen aquest fracàs escolar penós. Per altra banda, estic segur que aquesta implantació de més hores d'anglès són per llevar les de en català.