Els centres encara no han pogut començar a planificar quins recursos tindran per implantar el decret.

TW
48

Els centres educatius veuen inviable fer més hores d'anglès, tal com estableix el decret de tractament integrat de llengües que es posarà en marxa el pròxim curs a 1r i 4t de Primària i a 1r d'ESO. Amb l'entrada del nou decret, els alumnes de Primària hauran de fer de 4 a 5 hores d'anglès setmanals i, en el cas de l'ESO, fins a un màxim de 6. Això representa un increment en alguns casos de fins al 50%de les hores que ofereix actualment el centre de llengua anglesa, a més amb la dificultat afegida que les assignatures que s'hauran d'impartir amb aquesta llengua podran ser des de matemàtiques fins a ciències naturals o educació física.

El president de l'Associació de directors i directores de Secundària de Mallorca, Antoni Quintana, va mostrar ahir el seu malestar perquè "el professor no està format i el poc que tenim format s'haurà de destinar íntegrament a primer d'ESO".

Notícies relacionades

Els directors dels centres de Secundària es mostren molt preocupats també per un tema de calendari. Encara ara el decret no ha passat per Consell de Govern i només queda un mes i mig per acabar les classes. "Els centres no pensam fer res fins que estigui publicat al BOIB i en sapiguem el calendari d'aplicació. És un despropòsit que en un mes i mig haguem de planificar el pròxim curs amb tots els canvis que comportarà el decret", argumentà Quintana. A tot això, cal afegir-hi que "el decret el rebem amb antipatia i reticència perquè no se n'ha consensuat res amb la comunitat educativa". Iés que, segons Quintana, "ens haurien d'haver escoltat, es necessita més marge i més autonomia perquè els centres puguem organitzar els recursos".

Els directors de Primària que hauran de planificar la posada en marxa del decret a dos cursos alhora, és a dir a 1r i 4t, es mostraren indignats per com s'estan fent les coses. El vicepresident de l'Associació de directors d'Educació Infantil i Primària, Pep Cañabate, explicà que "una classe en anglès de socials o matemàtiques no es pot improvisar". Afegí que "no es tenen en compte els aspectes pedagògics de l'aplicació i només hi ha una agenda política. És molt bo de fer dir des d'un despatx que es faran més hores d'anglès". Per Cañabate, el que s'hauria de fer és que l'anglès vagi entrant de manera gradual als centres". Així mateix, apuntà que hi ha escoles on "pels recursos i pel tipus d'alumnat no es podran aconseguir els objectius".

Tal com comentà el director general d'Ordenació, Innovació i Formació Professional, Onofre Ferrer, s'estan realitzant cursos de 120 hores perquè els professors que tenen un B1 d'anglès puguin adquirir el B2, necessari per fer classes d'assignatures no lingüístiques en anglès. Segons la presidenta de l'Associació de professors d'anglès (Apabal), Montserrat García, "el B2 no el veiem com un nivell suficient; ara bé, sabem el que costa treure un idioma i un B2 és un any de feina dura". García també recordà que per exemple a Andalusia per introduir més hores d'anglès als centres han fet un curs zero per poder fer-ne una bona preparació.•