Crec que, malgrat ens molestin alguns comentaris, el que no s'ha de fer és caure en el seu joc. Estimar la meva llengua no em fa renegar de les altres. Jo m'estim el català, però estic orgullós de saber expressar-me en castellà. I, de fet, la respect i l'estim molt més que molts dels que escriuen en aquesta llengua, ja que els seus comentaris són sadolls d'errades ortográfiques. I, en canvi, això no ho viuen com una falta de respecte!. I ja no parl d'altres que inventen llengües inexistents i gramàtiques esbojarrades. La llengua castellana em mereix tot el meu respecte. Això no obstant, l'escola ha de ser d'immersió en català. Les raons són òbvies i no cal repetir-les a qui, el que vol, es que la nostra llengua no s'aprengui. Quan a l'anglès, no només consider que s'ha d'aprendre, sinó que s'ha d'aprendre bé. El que crec és que no s'aprendrà bé si es regala, en un curset accelerat el títol d'anglès a tots els docents. Malgrat l'esforç i la bona voluntat una llengua no s'aprèn en dos dies. I les llengües s'obliden molt aviat. Això farà que els professors a qui s'obligui a fer classes en anglès s'assemblin als indis dels westerns. I així poc aprendran els alumnes. Introduir una tercera llengua és molt més complex, segons el meu parer. I, per això, s'hauria de planificar de manera més acurada, amb més inversió i a mig termini. Tot plegat és un model erroni i inaplicable que pretén convéncer els pares de la bondat de la reforma amb la falsa promesa que així aprendran més anglès, quan jo pens que els resultats seran iguals o pitjors que els actuals
Polit. No sé perquè et preocupa l'anglès. El que t'hauria de preocupar és fer tantes errades en la llengua que utilitzes.
http://card.cat/2013/04/12/angles2bisinoalcarrer/
querido joan a lo mejor tengo tanto nivel intelectual como tu o mas. Pero no viene al caso. El asunto en cuestion es si sirve para algo o no. Y la respuesta es bien clara. Di en una entrevista que hablas perfecto ingles, o frances, o aleman. Lo tendrán muy en cuenta. En cambio di que hablas muy bien catalan, NO lo van a tener muy en cuenta. Al menos aqui en las islas. No viene turismo catalan, muy poco. y vivimos del turismo. ah, y forastero, tu papi.
A partir d'ara, per ser professor es demanarà l'anglès com a requisit? I el català com a mèrit? Com es menja això? Una llengua estrangera per davant de la llengua pròpia? Això no és denunciable a alguna banda? A què juguen?
@Polit, gracis per demostrar-mos a tots, quin es el nivell cultural i intel.lectual de molts de forasters. Gracis una vegada més maco.
I han pensat que no hi ha llibres de text per això? Com dirien en l'inventat recentment "baléà" (per part de quatre il·liminats), això són "xapussas".
Bme toda la razón! Con el catalán impuesto no va nadie a ningún lado. A la vista los resultados académicos. Tanto remover la mierda acaba apestando esto del catalino
M'agradaria veure en Bosch parlant l'anglès, o millor dit, aprendre anglès en un sistema educatiu podrit. En molts altres països, amb menys hores de classe d'anglès (entre altres assignatures) no tenen aquest fracàs escolar penós. Per altra banda, estic segur que aquesta implantació de més hores d'anglès són per llevar les de en català.
Crec que, malgrat ens molestin alguns comentaris, el que no s'ha de fer és caure en el seu joc. Estimar la meva llengua no em fa renegar de les altres. Jo m'estim el català, però estic orgullós de saber expressar-me en castellà. I, de fet, la respect i l'estim molt més que molts dels que escriuen en aquesta llengua, ja que els seus comentaris són sadolls d'errades ortográfiques. I, en canvi, això no ho viuen com una falta de respecte!. I ja no parl d'altres que inventen llengües inexistents i gramàtiques esbojarrades. La llengua castellana em mereix tot el meu respecte. Això no obstant, l'escola ha de ser d'immersió en català. Les raons són òbvies i no cal repetir-les a qui, el que vol, es que la nostra llengua no s'aprengui. Quan a l'anglès, no només consider que s'ha d'aprendre, sinó que s'ha d'aprendre bé. El que crec és que no s'aprendrà bé si es regala, en un curset accelerat el títol d'anglès a tots els docents. Malgrat l'esforç i la bona voluntat una llengua no s'aprèn en dos dies. I les llengües s'obliden molt aviat. Això farà que els professors a qui s'obligui a fer classes en anglès s'assemblin als indis dels westerns. I així poc aprendran els alumnes. Introduir una tercera llengua és molt més complex, segons el meu parer. I, per això, s'hauria de planificar de manera més acurada, amb més inversió i a mig termini. Tot plegat és un model erroni i inaplicable que pretén convéncer els pares de la bondat de la reforma amb la falsa promesa que així aprendran més anglès, quan jo pens que els resultats seran iguals o pitjors que els actuals