El rebut de l'aigua podrà encarir-se fins a un 30% a partir de l'any que ve. Així ho assegurà el president de l'Associació d'empresaris subministradors d'aigua potable, Ventura Rubí. L'increment es registrarà arran de l'augment progressiu de la quota variable del cànon de sanejament d'aigua que cobra el Govern balear i que repercuteix en la factura.
En aquests moments, els subministradors encara estudien les noves tarifes plantejades en el projecte de pressuposts per al proper any, que debatran en una assemblea que es durà a terme dia 11 de desembre. Així mateix, estan pendents d'una reunió amb l'Executiu per tractar aquesta qüestió, que veuen amb certa preocupació. En tot cas, Rubí vol deixar clar que la pujada del rebut de l'aigua que patiran famílies i hotelers es deu a l'increment impositiu del Govern. "Els empresaris no cobrarem més", digué.
L'Executiu preveu una pujada de caràcter progressiu a partir dels 6 metres cúbics de la quota variable del cànon de sanejament d'aigua que afecta habitatges i establiments hotelers i similars. Amb aquest increment preveu recaptar 12 milions d'euros anuals.
L'objectiu és gravar el major consum d'aigua, malgrat que la majoria de famílies se'n veuran afectades. De fet, d'acord amb un rebut d'Emaya, el consum d'aigua en un pis de Palma ocupat per dues persones és de 8 metres cúbics en dos mesos. Així, aquest habitatge es veurà afectat per l'augment. Mentrestant, els hotelers també han aixecat la veu d'alarma per la pujada de l'aigua, que els afectarà de ple. L'escala s'aplicarà en funció de les places de l'establiment.
"Recaptadors" del Govern
Rubí indicà que els empresaris subministradors d'aigua potable actuen com a "recaptadors" del Govern. Explicà que fins fa un any rebien un 5% de la quantia que ingressaven als comptes públics, una bonificació que "l'any passat s'eliminà". A més, des de l'inici de la crisi, moltes factures no es paguen, però l'empresari ha "d'abonar l'Administració sense possibilitat de tallar el subministrament d'aigua". Per això, els empresaris no descarten un contenciós contra l'Executiu, malgrat que encara ho han de decidir.
D'altra banda, Ventura Rubí explicà que, per poder cobrar la quota progressiva en funció del consum, "haurem d'instal·lar unes màquines que tenen un cost d'entre 7.000 i 8.000 euros". Això afectarà principalment els distribuïdors petits, que "som el 70% dels que formam part de l'associació", assenyalà.
14 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ès necessari simplificar, se podria fer per consum, cada comptador un euro, i el consum per cada metro cúbic tres euros, igual que se fa amb la benzina que se paga linealment. Si consumeix 3 m3, seria una factura de 1+9 euros total 10 euros. Les factures actuals no ajuden a estoviar aigua, ja que si consumeix zero m3, se ha de pagar almanco més de 20 euros, quan només en pagaria un euro.
Tot puja tret dels sous i els llocs de feina. Sempre pagam els mateixos, a veure fins a on ens haurem d'esprémer perquè reaccionem de bon de veres contra aquests abusos.
El titular hauria de ser: "Avís dels subministradors d’aigua: el rebut pot pujar un 30% per als hotelers" Amb això estaria dit tot.
Tot això son vuits i nous i cartes que no lliguen, la veritat es que tot esta pujant menys els sous i les pensions, el qui té la sort de tenir-ne. Mos estan inflant a imposts i fan pagar al poble les conseqüències de tenir uns polítics i uns banques, com mínim ineptes i mals gestors. ¿Aquesta gent es pensa que el poble aguantarà moltes mes retallades e injusts imports? Senyors polítics, tot té un límit i vostès ja s’han passat set pobles. Sa corda ja esta a punt de rompre.
I per què han de pujar tant els imports i posar-ne de més si ja han retallat tantes coses que "suposadament" han ingressat molt de milers, sinó milions, d'euros. Per exemple, si a Educació en 4 anys han estalviat 136 milions d'euros amb les retallades, on són aquests diners? Si el govern Baussan no paga les ajudes de llibres ni les ajudes de transport i menjador, ons són els diners que li han arribat des de Madrid, per exemple, per les ajudes de llibres d'Eso? S'estan repartint els diners els creditors? Bé, ja sabem que devem diners però jo em deman, es fa cap diferència entre els creditors "normals" i els creditors que actuaren fraudulentament, per exemple els de overmarketing? O tots els d'aquest tipus ja cobraren en el seu moment, essent els únics que cobraven com toca. Només aquells que mangonevajen amb el govern d'en Matas? Si ens pugen la benzina, ens lleven la paga, ens pugen l'electricitat, el butà, el propà, ara l'aigua, els envasos, lleven professors, funcionaris, si a les escoles els nostre fills estan morts de fred perquè no poden posar la calefacció de tot l'hivern, i moltes més coses que han empitjorat, jo em DEMAN: QUÈ FAN AMB ELS DINERS QUE RECAPTEN?!! NO SURTEN ELS COMPTES P'ENLLOC!!
lES AFIRMACIONS DEL PRESIDENT DELS "SUBMINISTRADORS" NO SON CERTES. PERÒ ESTAN MOLT BE PER ABRIGAR-SE ABANS PLOURA. EN TOT CAS, SON LES NORMES D'UN GOVERN DE DRETES ESPANYOLISTA. A PAGAR LES CLASES TREBALLADORES, S'HO HAN CERCAT.LES TARIFES NO SON JUSTES, PERÒ QUAN HO HA SIGUT LA DRETA, A MES MANIPULADA DES DE MADRID?? QUE VOLIEU, UN PP SOCIALISTA'
I això que la llei d'Aigües diu que TOTA l'aigua és propietat pública, que si no... Curiosament, ca d'aquests administradors vol amollar auests "negocis ruinossos", no se perque deu ser. EL SUBMINISTRAMENT D'AIGUA POTABLE ES PER PART DE LES EMPRESES SUBMINISTRADORES, I GRACIES AL DESCUIT, QUAN NO0 LA CONNIVÈNCIA SOSPITOSA DELS DIFERENTS POLITICS, EL GRAN ROBATORI CONTINUAT A LES BALEARS... TANTS D'aJUNTAMENTS I ELS SEUS POLITICS HAN COL·LABORAT....NINGÚ ÉS DEMANA SI ES CONTROLA A Alcudia, O PERQUE A cALVIA L'aJUNTAMENT VA VENDRE UNA EMPRESA PÚBLICA AMB SUPERAVIT, O ALPpLA, OOOO....ETC.
Ses asociacions de consumidors ¿no diven res?
Reben ordresde dalt de fer-ho malament. No és possible que siguin tan innútils sense fer-ho aposta.
Aquest és el mateix Ventura Rubí...històric fundador del PP a Mallorca? El de Sencelles? El del camp de Golf???? Aclarin qui és aquest home...un ha de sabre d'on ve l'informació i qui la diu.....El periodisme no només és transcriure una roda de premsa o una nota de premsa...Volem sabre...!!! No m'extranya que ens hagui passat el que ens ha passat....Esbrinin qui s'en duu la major part de les privatitzacions dels hospitals de Madrid....cerquin qui hi ha darrera i voran el nom probable exmministre i ex-president de banca...! Ara més que mai...necesitam sabre qui és qui....!!!! Així ens ha anat que ens han buidat les arques públiques....!