TW
37

El grup parlamentari del PSM-IV-ExM i Més per Menorca ha quedat sol en la seva defensa de la igualtat jurídica entre el català i el castellà al Parlament, on s'ha aprovat el dictamen sobre la modificació de la llei de funció pública que elimina el requisit de coneixement del català per treballar a l'administració.

La Comissió d'Assumptes Institucionals ha aprovat amb els vots del PP el dictamen sobre l'esmentada modificació proposada pel Govern, mentre l'esmena del PSM-IV-ExM defensant la igualtat jurídica del català i el castellà s'ha rebutjat amb els vots del PP i l'abstenció del grup socialista.

Així mateix la coalició considera que la reforma de la Llei de Funció Pública és inconstitucional, i per això ha reclamat que el Consell Consultiu s'hi pronuncii mitjançant un informe.

Tot i això, la norma segueix la seva tramitació parlamentària.

Notícies relacionades

Discriminatòria

El diputat nacionalista Nel Martí ha recordat que l'Estatut de Catalunya reconeix la igualtat jurídica entre les dues llengües oficials al seu articulat, i que la sentència del Tribunal Constitucional avala el tractament igualitari de les dues llengües sobre el deure de coneixement.

Segons el PSM-IV-ExM, el canvi en la Llei de Funció Pública discrimina el català ja que els ciutadans només tenen el deure de conèixer el castellà.

A més, Martí ha lamentat l'abstenció del PSIB perquè suposa que el grup socialista no defensa "els mínims que suposarien reconèixer la igualtat jurídica entre les llengües oficials del país".

D'altra banda, el PSM-IV-ExM ha sol·licitat un informe al Consell Consultiu sobre el dictamen aprovat avui en el Parlament per dubtar de la constitucionalitat de la llei, ja que la supressió del requisit lingüístic per als funcionaris vulnera els drets lingüístics de les persones catalano-parlants en dirigir-se a l'administració.