D'aquesta manera, l'aturada en el sector del transport turístic pren força, ja que pel portaveu d'UGT, Javier Marín, "la negociació s'ha trencat". El portaveu de la comissió negociadora del conveni i representant de CCOO, Pep Ginard, explicà que la patronal els proposà acudir a un arbitratge, si bé ells encara no han contestat, ja que tots els sindicats han d'acordar la resposta. I és que aquest conveni el negocien UGT, CCOO, USO i Sindicat Independet. Tanmateix, Marín (UGT) ja advertí ahir que el seu sindicat "no acceptarà ni un laude ni un arbitratge". "Per part nostra, és inacceptable que un tercera part negociï pels sindicats", apuntà.
I és que durant la trobada d'ahir, sindicats i patronal només assoliren el consens en una sèrie d'aspectes, per la qual cosa la Federació de transports (FEBT) proposà acudir a l'arbitratge. En concret, ambdues parts es posaren d'acord amb la vigència del conveni per 5 anys i un augment salarial del 2,5% i un 1,5% d'increment sobre les hores d'excés. La proposta entraria en vigor a partir de la firma del nou conveni fins a final del 2013.
Discrepàncies
Els esculls principals són la proposta empresarial d'establir un còmput horari a l'hivern i convertir l'antiguitat en un complement personal consolidat. Pels sindicats, aquest darrer aspecte "significarà la supressió de l'antiguitat, perquè suposarà una pèrdua de poder adquisitiu d'entre un 17% i un 28% per als pròxims 10 anys per als treballadors que acumulen entre 8 i 12 anys d'antiguitat".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.