si a la nostra llengua

Educació aprofita la vaga per llevar els llaços per sorpresa

A l’IES Marratxí el despenjaren ahir horabaixa, després d’intentar-ho al matí sense èxit. La Conselleria confirmà que avui ja no quedarà “cap bandera”

TW
37

La Conselleria d'Educació aprofità la jornada de vaga general d'ahir per llevar els llaços per la llengua. Ho féu per sorpresa. Tot i que tècnics de l'IBISEC retiraren la majoria dels llaços de la quinzena de centres que els tenien penjats, en alguns hi hagué problemes i acabaran de fer-ho avui. Tal com confirmaren fonts d'Educació: avui "no quedarà cap bandera".

L'IES Marratxí, un dels instituts que aquests dies ha estat més al centre de la polèmica per la cançó 'Enllaçats per la llengua', fou un dels primers que va rebre ahir dematí la telefonada de l'Institut d'Infraestructures i Serveis Educatius i Culturals (IBISEC) per advertir-lo que li despenjarien el llaç que tenia a la façana. Al migdia, un operari anà fins al centre però, atès que no portava ni ordre escrita ni cap escala per accedir al llaç quadribarrat, no el pogué llevar. Lluny de deixar-ho per a l'endemà (avui), quan el centre estaria ple d'alumnes, dos tècnics hi tornaren amb una escala passades les 16 hores i feren efectiva la retirada del símbol.

Un cop despenjat el llaç, l'entregaren al director, Jaume March. Seguidament els responsables del centre el penjaren a l'interior de l'edifici, on ja torna a lluir des d'ahir horabaixa. March comentà que "fa un any que no vénen per solucionar les greus deficiències que tenim i ara vénen en un sol dia dos pics per això".

Per a avui està prevista una assemblea d'alumnes i professors per decidir si pengen a la façana un crespó negre.
Encara que en el cas del centre marratxiner el seguiment de la vaga va ser del 71% del professorat i del 85% de l'alumnat, això no impedí que durant la primera visita del tècnic els pocs estudiants que hi havia a l'institut sortissin a protestar amb pancartes per evitar-ho.

Notícies relacionades

Malgrat la retirada del llaç, el centre continua sent objecte de preocupació per part de la Conselleria d'Educació, després que la directora general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, Mercedes Celeste, anunciàs dimarts que s'investigaria com s'havia gestat el vídeo d'Enllaçats per la llengua.

"Enllaçats" no atura

A més a més, es retiraren els llaços d'altres instituts, com del Pau Casesnoves d'Inca, del Damià Huguet de Campos, del de Felanitx i del de Son Servera. Però paral·lelament a la desaparició dels llaços quadribarrats, s'estan adherint a la iniciativa més centres, com l'IES Juníper Serra de Palma i el CEIP Montaura de Mancor de la Vall.

També transcendí ahir que un centre de la Part Forana que vol mantenir-se en l'anonimat, després de penjar el llaç dijous, va rebre una amenaça telefònica d'una persona que parlava en castellà que els digué que, si no el llevaven, els denunciaria.