TW
114

La Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats investigarà com es gestà la cançó de l'IES Marratxí Enllaçats per la llengua. Així es va fer públic ahir, tot i que encara no se n'havia informat la direcció del centre.

La directora general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, Mercedes Celeste, explicà com actuaran: "El que consideram que hem de fer primer és posar-nos en contacte amb el centre i saber quina és la seva posició com a tal respecte d'aquesta actuació i si realment és cosa només d'un grup de persones o ho és de més gent, encara que no surtin en el vídeo".

Celeste assegurà que, "en el cas que no es pugui reconduir aquesta situació, establirem tot un sistema per esbrinar com s'ha fet el vídeo, qui l'ha muntat, com s'ha muntat i què és el que es pot fer per retornar la situació de pau que hi hauria d'haver en el centre en aquest moment".

La directora general tampoc no descartà que es pugui obrir un expedient disciplinari. "En el moment que tu comences una tasca d'investigació, ja obres un expedient informatiu. I disciplinari, si és el cas", digué.

Notícies relacionades

Quant al fet que s'hagués parlat abans amb els mitjans de comunicació que no amb l'institut afectat, es defensà dient que "la meva intenció no era parlar-hi, però sí que havia de parlar amb tots els mitjans de comunicació que havien telefonat. Havia de xerrar durant uns 20 minuts? Havia de xerrar 5 o 6 pics? Per això, amb Comunicació hem pensat de dir-ho a tothom de cop. S'ha de respondre si hi ha una pregunta".

La directora general opinà sobre el rerefons polític que al seu parer té la cançó. "És evident, i el que no negarem és que les últimes actuacions als centres educatius estan superant el que pot ser la seva intenció inicial, que ningú no discuteix", digué. Malgrat que el vídeo estava penjat al YouTube des de la setmana passada, Celeste explicà que la informació "ens ha arribat avui. Al matí ha circulat pels mòbils. Si ens n'haguéssim assabentat abans, hi hauríem actuat abans. Evidentment ja ha arribat alguna queixa i és el que fa que generis moviment". I és que la denúncia d'Educació en relació al vídeo de l'IES Marratxí coincidí amb el comunicat enviat ahir des de l'Institut de Política Familiar (IPF) alertant que per la xarxa corria aquesta cançó, amb un llenguatge "barroer".

Res de Guàrdia Civil

Sobre la possibilitat que fos la Guàrdia Civil la que despenjàs els llaços d'escoles i instituts, afirmà que "això és impensable, la Guàrdia Civil no està per a això. Parlam d'un centre educatiu", recordà Celeste. I es ratificà que els llaços es llevaran dels centres públics.