Vicens va acceptar les acusacions de la Fiscalia, que li demana tres anys i deu mesos de presó pels delictes de malversació i prevaricació, i va admetre que havia ordenat que es contractàs la productora on ell mateix havia fet feines d'assessor jurídic i que era propietat de Conde, que coneixia des de l'institut. "Va ser per agrair d'alguna manera que la seva dona, abans que jo fos conseller, figuràs com a administradora d'una societat meva", va reconèixer.
Vicens -que ja compleix tres anys de condemna pels mateixos delictes en una peça separada del cas Son Oms- parlava de la societat Metalumba, investigada en una altra causa. Va apuntar que també havia pagat la productora perquè Conde li havia "oferit un programa que tenia temes de patrimoni" i "feia temps" que volien fer alguna cosa per difondre el patrimoni de Mallorca. El fet, però, és que el Consell pagà 11.930 euros per les gravacions d'Elements patrimonials de Mallorca, un programa que ja s'havia fet, pagat i emès anys abans a Ona Mallorca. Tant Vicens com Conde en varen assumir tota la responsabilitat, ambdós acceptaren la versió de la Fiscalia i descarregaren de culpa els altres dos acusats: la dona de Conde, Elisabeth Diéguez, i l'exdirector insular de Patrimoni que inicià l'expedient de contracte, Joan Josep Mas.
Els fiscals sostenen que Mas i Diéguez estaven al corrent de la trama i hi van participar, però ells ho neguen. Demanen dos anys i tres mesos de presó per al matrimoni i un any i mig per a Mas. Ahir Mas intentà fer creure al tribunal que sols havia iniciat l'expedient i que quan li lliuraren els discs compactes amb el producte enregistrat just en va escoltar "algun" fragment -cap principi, on hauria sentit la careta del programa- i no s'havia adonat que tot allò ja s'havia emès anys abans, estava desfasat i era un programa en què ell mateix havia participat.
Diéguez, que és funcionària de la tresoreria de la Seguretat Social, va dir que tan sols seguia instruccions del seu marit, que era qui s'encarregava d'Studio Media, i que no sabia ben bé què firmava.
Cap dels quatre acusats no va voler respondre les preguntes dels fiscals Anticorrupció i només varen atendre les dels missers defensors, Eduardo Valdivia i Jaime Campaner. El judici continuarà dijous, tal com va dictar el president del Tribunal, Eduardo Calderón, i és previst que llavors mateix quedi vist per a sentència.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Quina vergonya de persona, quina vergonya d'advocat i quina vergonya de polític. Quin exemple per a la seva familia. Com podem entendre que confesi tant absurdament que premiava a una persona per dur els comptes d'una empresa que xuclava subvencions que ell mateix li donava. Com és pot anar així per la vida, quina casta de persones han governat i potser encara ens governen en aquesta terra tant malmesa i menyspreada. Aquesta persona no pot sortir d'allà on és, no mereix l'absolució fins que confesi totes les seves corrpteles i pagui per elles. Persones així han fet molt de mal als ciutadans i molt de mal a la política. Ara al poble li costa molt creuré que potser hi ha bons polítics i la culpa sens dubte és de persones com ell.
Me feis tant d'oi tota aquesta corrua de poca vergonyes que vàreu manejar la política illenca durant anys, que tot el que us caigui serà poc. Potser és veritat que el temps posarà a cada un al seu lloc. Perquè si tu, Vicens ficaves la manota a la caixa, què no devia fer la jefa ... S'hi devia fotre de grapes. I ella també haurà de passar comptes.
Porca misèria!