El manifest de la protesta, escrit pel col·lectiu Albaïna de Sóller, tindrà "un alt contingut de reivindicació social", segons va explicar ahir un dels portaveus de la Plataforma 31-D, Marcel Pich, i durà el títol Pels nostres drets socials i nacionals. A Mallorca en català. De fet, la Plataforma va fer la roda de premsa de presentació de la manifestació davant les portes d'Ona Mallorca: el tancament de la ràdio i la televisió públiques de Mallorca es farà notar a la marxa.
Allò que també serà present a la protesta d'enguany serà la petició de la Fiscalia de nou anys de presó i 13.000 euros de multes i indemnitzacions per als quatre acusats arran dels incidents de la darrera manifestació, la càrrega policial de després de la crema d'una bandera espanyola. "En demanam l'absolució", va recordar Pich.
De fet, Pich va remarcar que, per part seva i com sempre, esperen "una manifestació tranquil·la" i "que la Policia faci la seva feina, perquè els darrers anys les incursions d'elements d'extrema dreta han impedit que anàs com tocava". Tot seguit, amb referència a la tasca policial, l'altre portaveu, Rafel Sedano, va afirmar que "per la seva feina s'entén vigilar que no hi hagi incidents, no provocar-los".
La manifestació començarà a les sis de l'horabaixa al passeig del Born de Palma i avançarà pels carrers del centre històric fins a la plaça dels Patins darrere una pancarta amb el mateix lema que l'any passat: "Som una nació, autodeterminació!". Tot i que la pancarta principal farà referència tan sols als drets nacionals i a la reivindicació del dret a decidir, els portaveus de la Plataforma 31-D varen insistir força ahir a dir que els problemes socials també hi serien molt presents.
La vint-i-cinquena
La d'enguany serà la vint-i-cinquena manifestació pel 31 de Desembre, data en què es commemorarà el set-cents vuitanta-dosè aniversari de l'entrada a Palma de les tropes del rei en Jaume. Sedano no va aprofitar per recordar ahir que ja fa més de set segles que se celebra la Festa de l'Estendard i que és la festa cívica més antiga d'Europa.
A banda de la manifestació, els col·lectius que formen part de la Plataforma 31-D han preparat prop d'un centenar d'actes amb motiu de la Diada. Divendres mateix, just després de la manifestació, es farà un concert a càrrec dels grups Barrumbada i Germans Martorell i de les punxadiscs Ovàries, tot a la mateixa plaça dels Patins, on ha d'acabar la protesta.
La marxa la convoquen els col·lectius que formen part de la Plataforma 31-D i que són: l'Associació Diada de Mallorca, Endavant, Entesa per Mallorca, Esquerra, Grup Blanquerna, IniciativaVerds, JEN-PSM, JERC, Lobby per la Independència, Maulets, PSM, SEPC, Solidaritat per la Independència i STEI-i.
15 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
ATALANA DEMOCRATA: Que poc costa parlar per parlar.Es veu que no saps de on va sortir el mot "països catalans". No costa res informar-se
que si "ATALANA DEMOCRATA", que la primera vegada que ho posares va colar, però ja no, sabem que ets del Sir culo..... No segueixis que no "cuela"....
...és que allò de "paisos catalans" és una inveció política, una mentida. Jo també ho penso. Nois, com a catalana defensaré Catalunya. Em sap molt de greu però el futur de les Illes l'han de triar els Balears. De la mateixa manera que a mi no m'agrada que vinguin de fora a imposar-me res, jo no ho fare a les Illes..Mallorca no es Catalunya..
Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris en espanyol. I si podem evitar de llegir-los, millor.
Joan: pues tu mensaje lleva un día colgado y a nadie se le ocurrió borrar o censurar eol disparate que has escrito.
En "Joan" deu ser d´Esporles o Sineu.
"miquel" molt bó, molts d´anys.
Informació important! Copiat del diari: Circulo Balear ........Per això, ha sol·licitat a la Delegació del Govern mesures de seguretat per a la seu de la FNCB i protecció especial per als membres de l'entitat, especialment per al president fundador de la institució que aquest divendres acudirà a la plaça d'Espanya per commemorar la Festa de l'Estandard.
sé que m'eliminareu el comentari aixi que el vegeu, però mentres duri publicat, diré que tenc clarissim que aquesta gent del PP, si ho pugués fer, enviaria a les càmeres de gas (o ens assassinaria pel mitjà que fos), a tots els mallorquins que no vulguessim renunciar a la nostra llengua i a la nostra identitat. Sinó ho fan es perquè no ho poden fer. Sé que son paraules majors el que dic, però també sé que es cert que ho farien si el Sistema Politic els hi permetés de fer-ho.
He anat a votar sempre però fa anys que no anava a la 31-D, però enguany sí que toca!