TW
0

La jutgessa d'instrucció del cas Ossifar de presumpta corrupció a l'Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram de Palma (Emaya) ha prorrogat avui el secret de sumari d'aquesta causa destapada fa un mes amb una sèrie de detencions, després d'haver pres declaració a alguns imputats. Segons han informat Efe fonts jurídiques, la jutgessa del Jutjat d'Instrucció 2 de Palma ha decretat que s'allargui el secret de les actuacions a petició de la Fiscalia Anticorrupció, que va dirigir fa un mes una operació en la qual es va detenir sis persones relacionades amb el cas.

En la causa s'investiga la compra en la legislatura passada per part d'Emaya d'uns contenidors soterrats a l'empresa Seguretat i Netedats que van suposar un sobrecoste d'entre 1,2 i 1,7 milions d'euros davant altres opcions més econòmiques. Entre els detinguts en l'operació hi ha l'exresponsable de Medi Ambient d'Emaya Germán Chacártegui, l'exgerent de l'empresa pública Malén Tortella i l'administrador de Seguretat i Netedats, Juan Pocoví.

Notícies relacionades

L'adjudicació dels contenidors es va fer per un valor de 11.000 euros cada un, quan el preu mig de mercat era d'uns 7.000 euros, un sobrecoste que la Fiscalia investiga per un presumpte tracte de favor per part dels polítics responsables d'Emaya, empresa que estava en aquell llavors gestionada per Unió Mallorquina.

Des de la posada en marxa fa un mes de l'operació Ossifar, la jutgessa ha pres declaració sota secret a diverses persones d'Emaya. Amb la pròrroga d'avui, el sumari romandrà secret un mes més, amb la qual cosa les parts no poden accedir a les indagacions que s'estan duent a terme.