TW
21

Activistes del GOB van fer ahir una acció de protesta davant del Consell de Mallorca per denunciar, una vegada més, la "destrossa" de la via connectora i per advertir els polítics que l'organització pensa impugnar el projecte per "irregularitats".

La portaveu del GOB, Margalida Ramis, va assenyalar que la proposta es presentà sense haver fet prèviament un estudi de mobilitat que justificàs els canvis proposats i, sobretot, que justificàs la necessitat i idoneïtat de la infraestructura. Les irregularitats vénen, segons el GOB, perquè la tramitació del projecte no s'ha fet com a projecte únic i no s'ha acompanyat de la corresponent avaluació d'impacte ambiental i per diverses errades administratives.

Ramis va ser contundent: "La proposta es va presentar sota un fals discurs de sostenibilitat i consens i les crítiques socials i dels mateixos partits amb representació al Consell han deixat clara evidència que no era així".

Ara, en la recta final abans d'eleccions, segons el GOB, i per calmar les veus que s'hi oposen, "es manté el discurs de revisar, minimitzar, replantejar..., però la realitat és que el projecte segueix la seva tramitació i que aquesta estratègia política que s'ha encetat ens pot dur a un maquillatge del projecte, però que no significa un replantejament real de la infraestructura i s'allunya encara més d'una justificasció tècnica des del punt de vista de la mobilitat", va afegir la mateixa portaveu. Pel GOB, aquesta infraestructura és "cara" i "desproporcionada".

L'organització no creu en el discurs de consens, reconversió, adaptació i minimització que han venut ara els polítics i avisa que el projecte segueix la tramitació inicial. Això suposa el cost "exagerats" de 157 milions d'euros d'inversió, un preu "10 vegades més gran que una carretera i el consum de territori cinc vegades major". També implicarà, pel GOB, 15 quilòmetres de longitud per 24 metres d'amplada de la calçada, més les vies de servei i 254 hectàrees més "sepultades" per l'asfalt. Ramis va recordar que la via connectora preveu 14 ponts i 30 enllaços no prevists en el Pla director sectorial de carreteres, per on passaran més de 142.200 vehicles diaris, a més de quedar destruïdes unes 150 finques rurals de Palma i suposarà l'expropiació de més d'una vintena de cases.

"No ens cansarem de dir-ho. El projecte de via connectora no es pot retocar per tal d'evitar la contestació social. El paper del PSOE al Consell ha estat i és realment lamentable, tant a l'hora de plantejar la infraestructura com en la presentació i tramitació. Un projecte de despropòsits i irregularitats que s'ha de retirar", va dir Ramis. El GOB va advertir que no aturarà les accions de protesta.

Notícies relacionades

Compromís

La presidenta del Consell, Francina Armengol, va respondre ahir que el compromís de la institució és "fer millor via la connectora" i va assegurar que es minimitzen algunimpactes, sobretot a Son Sardina. Així ho ha va dir Armengol després d'assistir a Madrid a l'acte de suport del Consell Superior de Col·legis d'Arquitectes a la candidatura de la Serra com Patrimoni de la Humanitat. Armengol va recriminar que el GOB ha adoptat des del primer moment una actitud contrària a la via connectora.