TW
3

El PP de Palma ha presentat una proposició al pròxim ple de l'Ajuntament en la que exigeix al Consell de Mallorca que sotmeti els diferents projectes de la via connectora al tràmit d'avaluació ambiental i que la Comissió Balear de Medi Ambient es pronunciï sobre ells. Segons informa el PP en un comunicat, el grup municipal popular ha presentat una proposició en la que indica, en la seva exposició de motius, que amb els set trams en què s'ha dividit la carretera de circumval·lació de Palma " previsiblement" s'ha incomplert la normativa de carreteres en incloure fins una dotzena de passos elevats que tenen un gran impacte ambiental i paisatgístic. En els tres primers projectes, indica la proposició, "sorprenentment" s'estableix que no queden sotmesos al tràmit d'avaluació ambiental perquè, segons argumenta el Consell, són una modificació d'un projecte anterior d'aquesta carretera que sí que explicava amb aquests informes, alguna cosa amb el que el PP no està d'acord.

En roda de premsa, en la qual ha estat present el portaveu del grup, Julio Martínez, el PP indica que després d'un primer acord entorn de la via connectora presentat el desembre de 2009 i firmat per tots els llavors socis del govern municipal (PSOE, Bloc i UM), amb el nou projecte s'ha pogut constatar "que ni tan sols el PSOE i el Bloc no coincideixen en el desenvolupament d'aquest projecte". A més, critica que quan el PP emprèn un projecte viari es reclamin informes d'impacte ambiental, que, "curiosament", no semblen ser necessaris quan les obres les executa el PSOE. Així mateix, el PP denuncia que durant l'actual legislatura l'equip de govern "no ha prioritzat els problemes de la ciutat de Palma, no ha donat una resposta àgil a aquests problemes i no s'han pres decisions".

"Fa més de tres anys que els ciutadans de Palma estan pendents de la reforma del poliesportiu de Son Moix", apunta el PP, que recorda que els seus usuaris, que xifra en 20.000, no poden utilitzar aquesta infraestructura i no saben quan encara s'iniciaran les obres. Tampoc no ha estat àgil el govern, segons indica el partit, en la resolució d'altres problemes com l'antic edifici Flex, el futur recinte firal, el palau de congressos i els usos de l'edifici de Gesa.