TW
1

El conseller insular d'Obres Públiques, Antoni Alemany, va sortir ahir satisfet de la reunió amb el GOB i amb els veïns afectats pel projecte de via connectora. Per la seva banda, els residents confien en la possibilitat d'arribar a acords, però encara són escèptics. Segons Alemany, les reivindicacions "no són gaire males de satisfer" i la via connectora "és un projecte de màxims" que es pot negociar. Afirmà que no es pot compromentre a complir les demandes "al 100%", però que els interessats volen dialogar. "Pens que hi trobarem solucions", afegí.

Reivindicacions

El portaveu dels veïns, Toni Reinés, explicà que es tornarien a reunir divendres, quan els tècnics hagin estudiat les seves propostes i les de Cort. A l'encontre, que va tenir lloc a la seu d'Obres Públiques, també hi eren els director insular de Carreteres, Ernesto Santamaría, i el de Territori, Miquel Veny. En concret, i segons manifestà Reinés, a part de davallar al màxim el nombre de cases per expropiar, els afectats tenen tres reivindicacions principals: reduir la rotonda de la carretera de Sóller amb Son Castelló, fer que la via passi més a la vora de Son Castelló perquè afecti terrenys rústics tan poc com sigui possible i minvar l'amplada de la calçada al camí dels Reis.
Alemany declarà que la rotonda no seria mala de reduir, però que això significaria augmentar les coes de cotxes i que caldrà "prioritzar". Quant a l'amplada de la via pel camí dels Reis, subratllà que, a tot estirar, es podrien avançar o endarrerir alguns carrils d'incorporació.

Els veïns també proposaven que, en alguns trams, la velocitat màxima fos de 80 quilòmetres per hora i no de 100, però el conseller afirmà que ja havien fet algunes comprovacions i que això no canviaria gaire el nombre d'afectats. Hi afegí que construir els enllaços amb ponts o amb rotondes depèn del volum de trànsit previst, no de la velocitat.

D'una altra banda, Alemany desqualificà les crítiques del PP al projecte i assegurà que no hi calen bombes d'aigua, perquè aquesta es drenaria per gravetat i no hi ha trams inundables. A més, declarà que, a partir de l'autopista d'Inca fins a Can Valero, es durien a terme estudis d'impacte ambiental i que abans no calien, perquè ja s'havien elaborat per al pla del PP, que havia de ser molt més ampli i tenia més impacte.