Els veïns afectats pel projecte de la via connectora han penjat pancartes en contra. | M.À.C
El projecte de la via connectora de Palma (el nou segon cinturó) no està tancat. Tant el Consell com l'Ajuntament deixaren clar ahir que estan disposats a modificar-lo per minimitzar els perjudicis que provoca sobre els veïns afectats. "Estam disposats a fer canvis que impliquin l'afecte a menys gent i compensin de manera adequada aquells els qui hagin de ser expropiats", assegurà el conseller de Presidència, Cosme Bonet (PSOE), qui insistí que s'intentarà reduir l'impacte. També advertí que el projecte el fan els tècnics i que quan és tan gran sempre hi ha algun afectat.
El vicepresident del Consell i responsable de carreteres, Toni Alemany (PSOE), es reunirà avui amb la plataforma dels veïns afectats, la majoria per l'ampliació de la rotonda de la carretera de Sóller. Des del Consell es confia poder modificar el tram de l'enllaç entre la carretera de nova construcció projectada i el camí dels Reis, el punt amb més afectació. Ahir, la batlessa de Palma, Aina Calvo (PSOE), confià que quan Cort hagi de fer l'informe sobre el projecte ja hagi estat modificat. Calvo recalcà que la iniciativa no està tancada i encara "som a temps" de "reconduir" i "millorar" la major part de la proposta tècnica i "minvar-ne" els "impactes".
Cosme Bonet també es referí a la decisió del PSM d'al·legar contra el projecte i recordà que aquest l'aprovà el Consell Executiu, del qual formen part. També considerà "irrellevant" que Antich hagués dit fa dos anys que la carretera seria de 80 km/h quan ara serà de 100 perquè no hi havia informes tècnics. Després, matisà que allò "irrellevant" és que el PSM s'aferri a això per qüestionar el projecte. Esquerra Unida també es mostrà en contra del projecte i anuncià que Grosske l'intentarà reconduir. El GOB ha llançat una campanya per internet en contra del projecte.
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Al final el PP els passarà per l'esquerra.
Les modifiacions no s'han de fer només per no perjudicar la gent a qui han d'expropiar, que és importantíssim, s'han de fer per aturar aquest MACROPROJECTE que es tan destructiu a nivell de consum de territori.
Si esperen una mica, seran a l'oposició i, llavors, es manifestaran en contra...
Si diuen que el retocaran i això, llavors, queda en res, serà molt pitjor. Ja que les elccions són properes només esperam que hi possin ganes i que mostrin les seves capacitats de refer errades.
Aqui manca "un pensament". Manquen idees, el més fàcil ès gastar els doblers dels altres sense to ni so!
Quant costarà aquesta macroobra i el seu manteniment? Supòs que molt. I tot això per seguir fomentant es transport privat, produir més accidents, contaminar més, problemes d´aparcament, etc, etc. Idò jo em deman, en lloc de gastar X dobbers amb aquesta obra, per què no es fa el càlcul de quants d´autobusos (adaptant frqüències, personal, benzina i manteniment) es podrien habilitar gratuïtament, i per quants d´anys, amb aquests X dobbers que es gastaran en la macroobra? Me jug qualsevol cosa que en podrien comprar 100 autobusos, donar feina a 200 persones, i durant 20 anys.