TW
3

La presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, ha afirmat que està oberta a realitzar canvis en el projecte de la via connectora de Palma per reduir el seu impacte, encara que ha insistit, davant les crítiques del Bloc, que no és una autovia, sinó un desdoblament com el de la carretera de Manacor.

Segons Armengol, el de la via connectora és "un bon projecte", encara que factible de modificar-se en el sentit de reduir el seu impacte paisatgístic, amb la revisió d'algunes rotondes i altres punts de la via.

Menys impacte

"Tot el que sigui menys impacte paisatgístic, donant seguretat als que s'han de moure per la via connectora, ens sembla adequat, i estam treballant intensament en aquesta línia," ha dit.

Notícies relacionades

Si bé s'ha mostrat disposada a canviar aquests aspectes del projecte, la presidenta del Consell ha rebutjat les crítiques del seu soci de govern i líder del Bloc, Biel Barceló, que ha denunciat que la carretera és com una autovia ja que el límit de velocitat es fixarà en 100 quilòmetres per hora.

Barceló ha anunciat que la seva formació presentarà al·legacions al projecte, a la qual cosa Armengol ha respost que "els socis de govern no han de presentar al·legacions, en tot cas discutir-les amb el departament".

Segons la presidenta, "no és cert que s'hagi incomplert cap pacte entorn de carreteres", ja que el plantejament de la via connectora és el mateix que el de la carretera de Manacor, tal com va recordar al si de l'equip de govern, per la qual cosa ha considerat que això no és "cap problema".

"L'acord polític era fer una carretera com la del desdoblament de Manacor, i la característica tècnica de les dues és la mateixa", ha assegurat la presidenta, que ha agregat que "el Bloc ho sap perfectament".

Respecte a les expropiacions que s'hauran de dur a terme per construir-la, ha indicat que "a tota obra pública sempre hi ha algun cas d'expropiació", ja que l'interès públic preval sobre el privat, i ha assegurat que el Consell rebrà els veïns afectats.