Segons Armengol, el de la via connectora és "un bon projecte", encara que factible de modificar-se en el sentit de reduir el seu impacte paisatgístic, amb la revisió d'algunes rotondes i altres punts de la via.
Menys impacte
"Tot el que sigui menys impacte paisatgístic, donant seguretat als que s'han de moure per la via connectora, ens sembla adequat, i estam treballant intensament en aquesta línia," ha dit.
Si bé s'ha mostrat disposada a canviar aquests aspectes del projecte, la presidenta del Consell ha rebutjat les crítiques del seu soci de govern i líder del Bloc, Biel Barceló, que ha denunciat que la carretera és com una autovia ja que el límit de velocitat es fixarà en 100 quilòmetres per hora.
Barceló ha anunciat que la seva formació presentarà al·legacions al projecte, a la qual cosa Armengol ha respost que "els socis de govern no han de presentar al·legacions, en tot cas discutir-les amb el departament".
Segons la presidenta, "no és cert que s'hagi incomplert cap pacte entorn de carreteres", ja que el plantejament de la via connectora és el mateix que el de la carretera de Manacor, tal com va recordar al si de l'equip de govern, per la qual cosa ha considerat que això no és "cap problema".
"L'acord polític era fer una carretera com la del desdoblament de Manacor, i la característica tècnica de les dues és la mateixa", ha assegurat la presidenta, que ha agregat que "el Bloc ho sap perfectament".
Respecte a les expropiacions que s'hauran de dur a terme per construir-la, ha indicat que "a tota obra pública sempre hi ha algun cas d'expropiació", ja que l'interès públic preval sobre el privat, i ha assegurat que el Consell rebrà els veïns afectats.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I tanmateix aquest projecte no és el que havia fet el PP, a més no trob que invertir 150 milions d'euros en temps de crisi sigui mala cosa, al contrari ben beneficiós que serà. Una altra cosa és que als veinats no els vagi bé, com pasa sempre amb cada obra, o no hi ha expropiacions quan han hagut de fer la carretera de Manacor o qualsevol altra. Està bé que s'escolti els veinats i es reduesqui s'impacte si s'ha de millorar. Ara això sí, s'ha de fer, no arruar-se davant ses dificultats.
Soy un afectado directo de la vía conectora, llevo 44 años viviendo en esta calle de Camí dels Reis, mi casa la construyó mi padre con sus manos junto a mi madre, como pueden decir que van a destruirla de un plumazo. Han mentido, este proyecto no es el del 2008,y si no lo creen comprueben la página del Consell de Mallorca de la Vía Conectora y lo podrán comprobar. Esto no es un desdoblamiento, es una autovía de cuatro carriles que va sobre pilares, una obra faraónica de 180 millones de euros, cuando resulta que el país está en crisis. El tema del interés público que prevalece sobre el privado, hace aumentar la cólera y la impotencia ante estas personas que utilizan estas palabras. Esto no es interés público sinó personal de unos políticos que nos han engañado, la mayoría de la población desconoce este macroproyecto, que cuenten la verdad de una vez. Me podría contestar la señora Presidenta del Consell de Mallorca porqué no se toca una tienda de muebles que se encuentra frente a nuestras casas, ni los terrenos de Son Pax donde solo hay chatarra acumulada, porqué no se toca las dependencias de Emaya, la gasolinera del Sr. Febrer, pero nuestras casas si las tiran todas. Les parece que esto es interés público. No me opongo a una solución al tráfico pero existen muchas alternativas antes que tirar todos nuestro hogares.
Quines comèdies...