La plataforma assegura que els veïns es posicionen en contra d'aquesta infraestructura.
El projecte de via connectora, que enllaçarà la zona metropolitana de Palma com un segon cinturó, ja té la seva plataforma en contra. Avui es presentarà públicament i rep el nom de Via connectora: així no. I és que la Plataforma no s'oposa radicalment a la construcció d'una via, però sí al projecte actual.
Antoni Reynés i Rigo, membre de la formació, explica que la tensió i el sentiment de "traïció" ha crescut entre els veïns de les barriades afectades, després de saber que Francina Armengol assegurà de manera solemne que té pactat el projecte amb les associacions de veïns. "Nosaltres vàrem arribar a un consens perquè la via fos similar a la carretera de Valldemossa. I això era a principi de legislatura, amb Antoni Pasqual (UM)". Però no han pactat aquest projecte, afegeix Reynés: "És una grolleria, una mentida".
Per això, la Plataforma assegura que els veïns de Son Sardina i de la Real ja s'han posicionat en contra i que es troben en converses amb la resta de barriades implicades. Després, intentaran negociar amb Antoni Alemany i Ernesto Santamaria, conseller i director insular de Carreteres, respectivament. Una de les grans demandes al projecte, presentat públicament per Francina Armengol el passat 26 de gener, implica la reducció de la velocitat. "Demanam una via amb una velocitat màxima de 80 km per hora i de baix impacte mediambiental".
Per aconseguir aquest segon punt recomanen que les obres de la via s'acostin al polígon de Son Castelló. A més a més, així s'ajudaria a no destruir els habitatges. També demanen que la rotonda de Sóller sigui més petita i que no surti del tram que el Consell de Mallorca va determinar-ne com a reserva.
19 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ara resulta que tothom és enginyer de carreteres aquí. I tant és queixar-se dels problemes com demanar més carrertes, però enfora enfora. Aquest projecte és millor que el segon cinturó, o no? Idò? Que hem de fer esperar que torni el PP amb el segon cinturó. Au ves.
Solució: que no es faci? I què? Esperam que torni el PP i faci el segon cinturó. Sempre igual.
És d'esGuerres!
Via connectora és un clar eufemisme de segon cinturó. Tant és un com l'altra: una tudadissa de doblers, una empastifada d'asfalt sobre terra fèrtil, una bafarada de contaminació, una escalfada del planeta, un augment de l'ús del transport privat, un creixement perifèric de la ciutat de Palma i Marratxí, una major sinistralitat, un major nombre d'atropellaments d'animals.... una bajanada més a l'estil nostro.
I això és un Govern d´ESQUERRES?
Varen mentir als veinats del secar de la real al 2007 amb la continuitat de la construcció de l'hospital de son espases i poreu estar ben tranquils que es tornará a mentir si fa falta. Aquesta via es el resultat de la mentida del (psoe) al secar de la real.
Un poc de visió de futur... crec que t'entestes en creure que només volem la via connectora. El que no crec que sigui la solució és fer un segon cinturó perquè segur que així sí que vendrà el tercer. El que s'ha de fer és arreglar les entrades i sortides de ciutat (com he dit abans). No pens que s'hagui de bombar a ningú com pareix que tú si que ho pretens. El que voldria és que es pensàs a donar solucions adaptades a l'illa que tenim i sense grans macroporjectes que consumeixin més i més territori. Què farem quan s'acabi la terra? Construïrem a la mar? No és més raonable arreglar les vies existents? O creus que convé deixar les carreteres dolentes tal i com estan i fer-ne de noves?
Idò segons tu, la via connectora ho arreglarà?. No es aquesta un enorme despropòsit convertit amb un enorme â€excalestric†com dius? No creus que el camí del reis es col•lapsarà tot d'una quan tot el transit de la via acabi a la rotonda de can Valero? Està aquesta rotonda de can Valero i la de la carretera de Puigpunyent o inclús tot el camí dels reis entre la rotonda d'Establiment i Son Rapinya preparat per absorbir tan enorme quantitat de transit? Ala "visió de futur" com que el transit ja no passa per Son Sardina ja estàs content, com et permet mantenir la teva tranquil•litat que als altres els bombin no? Es bo de veure que Es Secar, Son Serra Parera, Can Valero e inclús La Vileta i Son Rapinya rebran tot el transit de la via connectora, si acaba o comença aquí aquesta. No es una justificació per demà fer el tercer cinturó. Temps al temps.
Un poc de visió de futur..., la solució no és traslladar el problema més enfora. El que s'han de resoldre son les entrades a ciutat i polígons, a més de millorar-ne la comunicació. Com pot ser que el polígon de Son Castelló tengui dues rotondes d'entrada que es colapsen cada dia? Com pot ser que la comunicació entre Son Rossinyol i Son Castelló no sigui millor? Es va fer la via de cintura per millorar el trànsit a ciutat i el que s'aconseguí és fer creixer Palma fins a la via de cintura. Cal créixer més i consumir més territori? Si realment tenim visió de futur segur que no volem una Mallorca convertida en un escalextric envoltat de ciment.
Yo digo si a un segundo cinturón pero por fuera del Camí dels Reis, hay que sacar el transito de coches por fuera, por detras de Son Sardina, por detras del Secar y del poligono de Can Valero es la unica forma de que no se colapse el Camí dels Reis, peor no se podia haber planeado a no ser que sea aposta para justificar el dia de mañana el tercer cinturón.