La plataforma assegura que els veïns es posicionen en contra d'aquesta infraestructura.

TW
19

El projecte de via connectora, que enllaçarà la zona metropolitana de Palma com un segon cinturó, ja té la seva plataforma en contra. Avui es presentarà públicament i rep el nom de Via connectora: així no. I és que la Plataforma no s'oposa radicalment a la construcció d'una via, però sí al projecte actual.

Antoni Reynés i Rigo, membre de la formació, explica que la tensió i el sentiment de "traïció" ha crescut entre els veïns de les barriades afectades, després de saber que Francina Armengol assegurà de manera solemne que té pactat el projecte amb les associacions de veïns. "Nosaltres vàrem arribar a un consens perquè la via fos similar a la carretera de Valldemossa. I això era a principi de legislatura, amb Antoni Pasqual (UM)". Però no han pactat aquest projecte, afegeix Reynés: "És una grolleria, una mentida".

Per això, la Plataforma assegura que els veïns de Son Sardina i de la Real ja s'han posicionat en contra i que es troben en converses amb la resta de barriades implicades. Després, intentaran negociar amb Antoni Alemany i Ernesto Santamaria, conseller i director insular de Carreteres, respectivament. Una de les grans demandes al projecte, presentat públicament per Francina Armengol el passat 26 de gener, implica la reducció de la velocitat. "Demanam una via amb una velocitat màxima de 80 km per hora i de baix impacte mediambiental".

Per aconseguir aquest segon punt recomanen que les obres de la via s'acostin al polígon de Son Castelló. A més a més, així s'ajudaria a no destruir els habitatges. També demanen que la rotonda de Sóller sigui més petita i que no surti del tram que el Consell de Mallorca va determinar-ne com a reserva.