TW
0

Menys d'un 40 per cent de les classes de la Universitat de les Illes Balears (UIB) es fan en llengua catalana.
Aquesta dada i d'altres fets que succeeixen diàriament a les aules és el que ha motivat el Sindicat d'Estudiants dels Països catalans (SEPC), el voluntariat lingüístic de la UIB i Joves de Mallorca per la Llengua a iniciar la campanya "A la UIB 100 per cent en català".

Segons la portaveu de Joves de Mallorca per la Llengua, Carme Sánchez, "actualment als professors de la UIB no se'ls demana cap acreditació de català i això es reflecteix a les estadístiques". També denuncien que "avui en dia encara es donen casos de negació del dret a expressar-se en català, una cosa que consideram totalment inadmissible". També alerten que de vegades a la Guia docent s'indica que una assignatura es farà en català i moltes vegades no és així. Per ells això suposa la negació del dret de rebre l'ensenyament en la seva pròpia llengua i per això volen reivindicar-ho a través de diferents actes de sensibilització. L'objectiu és fer-se sentir entre els alumnes, el professorat i la direcció de la universitat.

La campanya, a part de la UIB, també es farà extensiva als centres d'educació secundària de les Illes. L'acte més immediat seran les paradetes informatives per a totes les facultats, fins i tot al rectorat de Son Lledó. La primera taula es col·locarà dimarts dia 2 de novembre a l'edifici Ramon Llull. També hi ha xerrades previstes i la realització d'una enquesta als estudiants per conèixer quines són les seves inquietuds lingüístiques. Amb totes aquestes accions, es pretén que s'ampliïn postgraus i màsters oficials en català, que tot el professorat acrediti un coneixement de la nostra llengua igual o superior al nivell C i que no es negui el dret dels alumnes a fer els exàmens, les pràctiques i els treballs en català.